Bank BRE

Grupa BRE Banku chce sprzedawać ubezpieczenia. Na początek majątkowe (samochodów i mieszkań), a w późniejszym terminie także polisy na życie....

Grupa BRE Banku chce sprzedawać ubezpieczenia. Na początek majątkowe (samochodów i mieszkań), a w późniejszym terminie także polisy na życie. Robocza nazwa to BRE Ubezpieczenia, ale firma szuka pomysłu na nową markę.

Na razie powołano spółkę o nazwie BRE Ubezpieczenia, która wystąpiła do Komisji Nadzoru Finansowego o przyznanie licencji na otwarcie dwóch towarzystw ubezpieczeniowych (majątkowego i życiowego). Jak mówi Joanna Antoniak, PR manager BRE Ubezpieczenia, firma chce stworzyć nową markę handlową, logo i jej identyfikację wizualną i z prośbą o propozycje zwróciła się do wybranych grafików freelancerów oraz agencji brandingowych. ? Na wybór agencji kreatywnej i pomysłów na kampanię launchową przyjdzie czas, gdy już będziemy mieli przyznane licencje ubezpieczeniowe ? mówi Joanna Antoniak. BRE ma nadzieję, że sprzedaż ubezpieczeń majątkowych uda się rozpocząć na początku 2007 roku.

BRE Bank podobnie jak inni ubezpieczyciele wskazuje, że polski rynek w porównaniu z rynkami zachodnimi jest jeszcze słabo rozwinięty, więc są u nas spore perspektywy rozwoju. Na rozwój obu spółek (majątkowej i życiowej) BRE przeznaczy 33 mln zł. Bank liczy, rzecz jasna, na efekt synergii, czyli korzyści z bancassurance. Według Sławomira Lachowskiego, prezesa BRE, przykłady np. z Portugalii czy Hiszpanii pokazują, że od momentu wprowadzenia bancassurance ten model dystrybucji zaczyna szybko dominować, najpierw w segmencie ubezpieczeń życiowych, a następnie majątkowych. W Polsce banki sprzedają wprawdzie produkty ubezpieczeniowe, ale udział tego kanału w rynku ubezpieczeniowym pozostaje w granicach 1 proc.

MB

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.