Z Dove każda kobieta jest piękna
Unilever rozpoczął pierwszy etap kampanii marki Dove "Prawdziwe piękno". Dzięki niej chce pomoć Polkom odbudować samoakceptację. Jak pokazuje badanie, zaledwie...
Unilever rozpoczął pierwszy etap kampanii marki Dove "Prawdziwe piękno". Dzięki niej chce pomoć Polkom odbudować samoakceptację. Jak pokazuje badanie, zaledwie 4 proc. z nich uważa się za atrakcyjne, a żadna nie czuje się piękna.
Sama akcja w długim okresie może znacząco wpłynąć na postrzegalność marki Dove, a poprzez emocjonalną więź silnie ją uwiarygodnić w grupie przeciętnych Polek. I przede wszystkim pomóc jej w sprzedaży. Dove jest obecny w czterech bardzo konkurencyjnych segmentach produktowych: kosmetykach do pielęgnacji włosów (4,1-proc. udział wartościowy w szamponach i 3-proc. udział wartościowy w odżywkach w okresie sierpień 2005 - czerwiec 2006 r. wg ACNielsen), mycia ciała, pielęgnacji ciała (8,4-proc. udział wartościowy w 2005 r. wg ACNielsen) i dezodorantach.
W pierwszym etapie kampanii zwracają uwagę billboardy przedstawiające zwykłe kobiety (Polka, Amerykanka, Węgierka i Brytyjka) uosabiające manifest Dove, że prawdziwe piękno nie zależy od kształtu, wieku, koloru ani rozmiaru. Kampania obejmie także prasę oraz internet (specjalna strona www.prawdziwepiękno.pl).
Akcję wspierają ambasadorowie marki: Katarzyna Figura, Gosia Baczyńska, Dorota Wellman i Janusz Wiśniewski. - Zależało nam, by było to niewielkie grono reprezentantów różnych dziedzin, którzy mają wewnętrzne piękno - tłumaczy Monika Witecka, odpowiedzielna za program z ramienia Unilever Polska.
Kolejne etapy kampanii to 10-tygodniowy program spotkań z psychologami, seksuologami zaproszonymi przez Dove w 10 miastach Polski (ruszy w marcu 2007 r.) oraz specjalny program edukacyjny dla uczniów szkół średnich na temat piękna. W obecną kampanię zaangażowane są: agencja Gruppa66 Ogilvy od strony kreacji, BPI Group odpowiada za działania PR oraz Initiative Warszawa ? planowanie i zakup mediów.
MKS