Ambitny Dialog z konsumentem

Telefonia Dialog SA za trzy lata chce mieć 1 mln klientów i 1 mld zł przychodów. Operator przyznaje, że te...

Telefonia Dialog SA za trzy lata chce mieć 1 mln klientów i 1 mld zł przychodów. Operator przyznaje, że te ambitne plany będą wymagały podniesienia wydatków marketingowych, które w perspektywie mają wzrosnąć dwukrotnie. Dialog rozpisze też nowy przetarg na kreację.

KGHM Polska Miedź SA, do której należy Telefonia Dialog, zaniechała na razie sprzedaży tej spółki.

- Chcemy budować wartość spółki poprzez wzrost organiczny i ewentualnie w ramach konsolidacji z innymi podmiotami - deklaruje Maksymilian Bylicki, wiceprezes KGHM i jednocześnie przewodniczący rady nadzorczej Telefonii Dialog.

Podbudowany tymi deklaracjami operator odkrył karty w zakresie planów rozwoju na najbliższą i trochę dalszą przyszłość. Jeszcze w grudniu br. uruchomi usługi triple play w wersji pilotażowej. W pierwszej połowie przyszłego roku zamierza natomiast wystartować z usługami telefonii mobilnej jako jeden z pierwszych operatorów wirtualnych (MVNO).

Jak zapowiada Marcin Olewnik, członek zarządu Telefonii Dialog odpowiedzialny za marketing, obie usługi firma będzie mocno wspierać reklamowo. Docelowo planowane jest połączenie usług triple play i mobilnych we wspólnych pakietach.

Więcej na reklamę

Znaczne poszerzenie obszarów inwestycyjnych, wyraźne zwiększenie budżetu marketingowego, a także zapowiadane ewentualne przejęcia innych operatorów mają pozwolić Dialogowi w ciągu trzech lat zwiększyć liczbę klientów z obecnego poziomu ok. 450 tys. do miliona i osiągnąć poziom przynajmniej 1 mld zł przychodów rocznie (w 2005 r. było to 0,5 mld zł). - Na rynku mają szansę funkcjonować operatorzy mający co najmniej milion klientów lub minimum miliard złotych przychodów rocznie - mówi Maksymilian Bylicki.

Marcin Olewnik przyznaje, że tak ambitne plany wymagają podniesienia nakładów na marketing i reklamę. Obecnie spółka na reklamę i marketing przeznacza ok. 2,5 proc. przychodów. Budżet ma zostać podwojony. - Moją ambicją jest, abyśmy wydawali na marketing i reklamę 5 proc. naszych rocznych przychodów - mówi Olewnik. - Oczywiście osiągnięcie takiego poziomu wydatków to kwestia czasu. Obecnie kończymy prace nad budżetem na 2007 r., więc trudno mi precyzować wielkość naszych przyszłorocznych wydatków - dodaje.

Nowy przetarg

Tymczasem Dialog unieważnił prowadzony od sierpnia br. przetarg ATL-owy (startowało w nim siedem agencji). Najbliższą kampanię reklamową promującą ofertę szerokopasmowego internetu DialNet przygotuje dotychczasowa agencja Oskar Wegner.

W ciągu 1-1,5 miesiąca Dialog rozpisze nowy, otwarty przetarg na kreację. Ma on potrwać trzy miesiące. Nie będzie dotyczył budżetu mediowego, który pozostanie w gestii MPG Media Planning (po wygranym w lutym br. przetargu przejął ten biznes od Starlinka).

Trzy w jednym

W ramach usługi triple play Dialog będzie oferował usługi głosowe, internet, telewizję (IPTV) oraz szereg usług dodatkowych, takich jak VoD (wideo na żądanie) czy cyfrowy magnetowid (PVR - personal video recorder). Kontent telewizyjny spółka zamierza pozyskiwać z rynku. Jednym z partnerów jest ATM Grupa, z którą Dialog nawiązał współpracę jeszcze w ub.r.

W br. przychody Telefonii Dialog będą zbliżone do ubiegłorocznych (po I poł. br. operator osiągnął 250 mln zł przychodów).

MB, MG

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.