Zrównoważyć popyt z podażą w TV
Telewizje od stycznia 2007 roku podniosą ceny reklam. W ten sposób chcą zrównoważyć ich podaż z popytem. Być może w...
Telewizje od stycznia 2007 roku podniosą ceny reklam. W ten sposób chcą zrównoważyć ich podaż z popytem. Być może w ten sposób uda im się zatrzymać widzów przed telewizorem podczas reklamowych breaków.
O szczegółach podwyżek na przyszły rok w miarę konkretnie poinformowało Biuro Reklamy TVP SA. Zdradziło, że pakiety GRP zdrożeją średnio o ok. 20 proc. Polsat Media (biuro reklamy Polsatu i TV4) i biuro reklamy TVN zapowiedziały podwyżki, nie podały jednak żadnych konkretów.
Polsat tym samym zdecyduje się na drugą w bardzo krótkim czasie podwyżkę. Stacja w październiku podniosła ceny średnio o 25 proc. w stosunku do października ub.r. ? Korekta cen w tym roku jest kilkunastoprocentowa, patrząc z perspektywy kosztu dotarcia w grupie docelowej 16-49. Może to oczywiście różnie wyglądać w przypadku cen poszczególnych bloków reklamowych w ramach sprzedaży cennikowej. Jest to bowiem wypadkowa kosztu dotarcia i przewidywanej oglądalności bloku - mówi Stanisław Janowski, zastępca dyrektora zarządzającego Polsat Media.
Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy i członek zarządu TVN, zdradził jedynie, że przyszłoroczna podwyżka obejmie wszystkie kanały TVN, dla każdego będzie jednak różna.