Nowe struktury

Biuro reklamy TVN gruntownie przebudowuje strukturę. Ma to pozwolić pełniej wykorzystać potencjał reklamowy kanałów telewizyjnych i nowych mediów. Biuro znacząco...

Biuro reklamy TVN gruntownie przebudowuje strukturę. Ma to pozwolić pełniej wykorzystać potencjał reklamowy kanałów telewizyjnych i nowych mediów. Biuro znacząco rozbuduje portfolio swoich usług.

Biuro reklamy TVN gruntownie zmienia swoją strukturę. Fuzja istniejących podmiotów ? biura reklamy głównej stacji i zespołu sprzedaży TVN24 oraz kanałów tematycznych ? da podstawy do utworzenia nowych działów, które odpowiadać będą nie za poszczególne podmioty telewizyjne Grupy ITI jak dotąd, ale za określone aktywności reklamowe i marketingowe.

Proces restrukturyzacji właśnie się rozpoczyna i potrwa kilka tygodni.

Zadania dla menedżerów. W ramach struktury funkcjonować będą dwa działy sprzedaży (spotowej i specjalnej) kierowane przez dwóch dyrektorów i trzech zastępców dyrektorów. Dyrektorem biura pozostaje Piotr Tyborowicz. Marcin Idzik, dotychczasowy zastępca dyrektora, obejmie stanowisko dyrektora ds. sprzedaży spotowej. Nazwisko dyrektora ds. sprzedaży specjalnej poznamy do końca roku. Funkcje zastępców dyrektorów sprawować będą: Małgorzata Gratys (ds. usług interaktywnych), Tomasz Nabakowski (ds. sponsoringu) i Jacek Nowak (ds. współprodukcji). Nowi menedżerowie obejmą swoje stanowiska od Nowego Roku. Wszystkie osoby z nowego kierownictwa były związane wcześniej z biurem jako menedżerowie różnych projektów telewizyjnych.

Zdaniem Piotra Tyborowicza przebudowa struktury biura ma na celu pełniejsze wykorzystanie potencjału marketingowego kanałów TV i nowych mediów Grupy TVN.

Biuro będzie rozwijać ofertę niestandardowych form budowy komunikacji. ? Zarówno nowa oferta programowa głównej stacji, rozwój technologiczny w Grupie TVN, jak i tłok w blokach reklamowych zachęcają do poszukiwania tego typu rozwiązań biznesowych. Proces ten jest zgodny z globalnymi tendencjami na rynku reklamy ? mówi Tyborowicz.

Biuro oprócz tradycyjnej sprzedaży czasu antenowego zajmować się teraz będzie m.in. pełniejszym wykorzystaniem kontentu programowego, w tym np. budowaniem projektów merchandisingowych powiązanych z wybranymi formatami TV.

W ramach biura powstanie np. zespół, który zajmie się defragmentacją kontentu programowego. Jako przykład podawany jest program kulinarny ?Pascal, po prostu gotuj?, który powiązany jest teraz i z projektami wydawniczymi (książki kulinarne), i reklamami (udział prowadzącego w reklamach produktów spożywczych). Nadawca podobnie myśli o serialu ?Magda M.?, który stał się punktem wyjścia do kolejnych aktywności (rozbudowa kontentu telewizji mobilnej, książka, dodatkowe pliki wideo).

Więcej niż spot. Nowością w strukturze biura reklamy TVN będzie m.in. wyodrębnienie samodzielnego działu wspomagającego produkcję reklamową. To istotne wsparcie dla marketerów, gdyż część z nich korzysta nie z tradycyjnych spotów, ale z autorskich formatów reklamowych wybranych stacji TVN.

W br. w jedną spółkę połączono TVN, TVN24 i Onet. Teraz biuro reklamy TVN będzie nadzorować politykę reklamową we wszystkich tych podmiotach. Uruchomienie platformy cyfrowej N teoretycznie stwarza też możliwości tworzenia nowych interaktywnych form reklamowych. Nad tym też pracować będzie biuro reklamy TVN.

Dzięki połączeniu TVN i Onetu nadawca zyskał nie tylko dostęp do nowych aktywności reklamowych, lecz także możliwość bardziej precyzyjnego kierowania komunikacji do dobrze rozpoznawalnych grup docelowych.

Wyzwaniem są też kanały nadające w technologii high definition (HDTV), które wymagają i kontentu, i produkcji reklamowej w zupełnie innym standardzie. W ramach oferty platformy N działają m.in. stacje HDTV Discovery HD i N-Sport.

Gdy zapadnie decyzja o ewentualnej sprzedaży czasu antenowego w stacjach HDTV, zajmie się tym prawdopodobie właśnie biuro reklamy TVN.

Piotr Machul

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.