Wiosenne wietrzenie
Prima aprilis jak najbardziej poważnie przyniósł wzrost cen powierzchni reklamowych w dziennikach. Od 1 kwietnia tę decyzję podjęła "Gazeta Wyborcza"...
Prima aprilis jak najbardziej poważnie przyniósł wzrost cen powierzchni reklamowych w dziennikach. Od 1 kwietnia tę decyzję podjęła "Gazeta Wyborcza" w wydaniach warszawskich i "Super Express". W wydaniach stołecznych ,Wyborczej" ceny podskoczyły już na początku roku.
Na pewno nie będzie trzeba długo czekać na odpowiedź "Rzeczpospolitej". Jednak Maria Deskur-Komorowska, dyrektor biura reklamy i ogłoszeń dziennika, powiedziała, że jeszcze nie wiadomo, kiedy to nastąpi. Od stycznia o 20 proc. droższe są reklamy w wydaniach kolorowych "Rzeczpospolitej" (w czwartkowym "Magazynie" i w dodatkach branżowych).
"Wyborcza" w wydaniach ogólnopolskich podniosła ceny średnio o 25 proc., a w stołecznych o 28 proc. "Super Express" zareagował podobnie, ceny wzrosły o 25 proc. w wydaniach codziennym krajowym i w weekendowym, a o 24 proc. w sobotnim. "Express Wieczorny" 19 kwietnia br. podniósł ceny w wydaniu warszawskim o 10 proc.
Od dwóch lat przyjęło się, że ceny wzrastają o tej porze roku, zamykane są budżety, redakcje podliczają rosnące koszty własne. "Choć logiczne wydawałoby się podniesienie cen na początku roku, to zamroziliśmy część cen w pierwszym kwartale, kiedy obroty na rynku ogłoszeniowym są mniejsze" - powiedział Sławomir Jędrzejewski, dyrektor sprzedaży "Gazety Wyborczej". Nie wszystkie działy handlowe dzienników podliczyły koszt dotarcia CPT po podwyżkach. Piotr Kwiatkowski z biura reklam i ogłoszeń "Super Expressu" powiedział, że w przypadku tego dziennika będzie on minimalnie mniejszy niż w "Wyborczej" lub taki sam. KP