Niższe zyski koncernu Coca-Cola

Zyski Coca-Coli spadły w 2004 r. o 11 proc. do kwoty ponad 1 mld dol. Jak spekulują zagraniczne media, gdyby...

Zyski Coca-Coli spadły w 2004 r. o 11 proc. do kwoty ponad 1 mld dol.

Jak spekulują zagraniczne media, gdyby nie podniesienie wydatków na działania marketingowe w październiku ub.r. - 400 mln dol., mogłoby się okazać, że strata Coca-Coli jest znacznie poważniejsza. Jednakże przedstawiciele koncernu uważają, że lepsze wyniki firma ma szansę osiągnąć w przyszłym roku.

Ma to spowodować m.in. nowy duch walki, który wstąpił w menedżerów Coca-Coli. - Zamierzam wprowadzić zmiany w kulturze firmy, która zapomniała o tym, co to znaczy wygrywać - powiedział Neville Isdell, chairman i chief executive koncernu.

Tylko w Wielkiej Brytanii Coca-Cola odnotowała spadek wartości 100 mln dol. Raporty prowadzone w ostatnich tygodniach pokazują, że nastąpił wzrost biznesu w Azji i Ameryce Południowej.

Wolumen sprzedawanych napojów wzrósł globalnie o 3 proc. Przychody podniosły się o 4 proc. do 5,27 mld dol. W przyszłości Coca-Cola planuje rozwinięcie nowego konceptu ? napojów o smaku kawy. Obecnie testuje colę o smaku cytrynowym.

"BrandRepublic"

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.