Reklamowe rankingi w kraju i na świecie

astał czas precyzyjnych podsumowań nie tylko polskiej, lecz także światowej branży reklamowej. Integralną częścią niniejszego numeru jest nasz coroczny raport...

astał czas precyzyjnych podsumowań nie tylko polskiej, lecz także światowej branży reklamowej. Integralną częścią niniejszego numeru jest nasz coroczny raport o agencjach reklamowych. To jedyne w Polsce opracowanie, stanowiące tak kompleksowy przegląd jakości obsługi agencji, które świadczą usługi typu full service na naszym rynku. Pogłębione analizy znajdą się w raporcie - od redaktora może tylko tyle - rodzimy przemysł reklamowy ma się nadspodziewanie dobrze. Mam tu na myśli pomyślne przetrwanie globalnych zawirowań finansowych, z których najbardziej bolesny był (i nadal jest) kryzys rosyjski. Choć wydawało się, że będzie miał on zdecydowanie bardziej niekorzystne implikacje na sektor reklamy także w naszym kraju, wszystko wskazuje na to, że wyszliśmy z niego obronną ręką. Wyszliśmy, ponieważ zapowiadanej przez wielu pesymistów recesji prawdopodobnie nie będzie. Druga połowa br. powinna przynieść ożywienie całej gospodarki - obroty branży reklamowej rosną wówczas równolegle i wydaje się, że osiągnięcie przez nie pułapu 7 mld zł, a nawet znaczne jego przekroczenie, jest bardzo realne.

Swój, już 55. raport o agencjach opublikował tygodnik "Advertising Age". Tak więc już wiemy

- w Polsce Leo Burnett, zaś na świecie lideruje organizacja Omnicom Group, która w ub.r. osiągnęła globalne przychody brutto w wysokości 4, 81 mld USD rocznie. Oczywiście stolicą światowej reklamy pozostaje Nowy Jork, ale mamy nadzieję, że w naszym regionie na początku nowego tysiąclecia jego odpowiednikiem stanie się Warszawa.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.