W teamach i z pakietami
Ströer zapowiada utrzymanie ubiegłorocznych przychodów. Zreorganizował dział sprzedaży. Segment premium obejmie niewielka podwyżka. W ofercie debiutują trzy pakiety. Ströer, firma...
Ströer zapowiada utrzymanie ubiegłorocznych przychodów. Zreorganizował dział sprzedaży. Segment premium obejmie niewielka podwyżka. W ofercie debiutują trzy pakiety.
Ströer, firma reklamy zewnętrznej, podniesie o 10 proc. ceny nośników z segmentu premium, czyli tablic Super18 (frontlighty 6x3), Super12 i nośników w metrze oraz dotychczas oferowanych pakietów. Jak mówi Adam Tkaczyk, wiceprezes Ströera ds. sprzedaży, w ub.r. udało się zrealizować ok. 6-proc. podwyżkę w segmencie premium. Koszt kampanii billboardowych był zaś porównywalny do ubiegłorocznego. W 2007 r. tegoroczne ceny billboardów zostaną utrzymane.
Na wynikach Ströera zaważyć może poważnie czwarty kwartał, ale prognozy mówią o utrzymaniu lub niewielkim wzroście przychodów w 2006 r. Oznaczałoby to wzrost poniżej rynkowej średniej (12 proc. przewidywane przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej). Adam Tkaczyk zwraca jednak uwagę na zastrzyk, jakim w ub.r. były dla Ströera kampanie wyborcze - wg szacunków firmy na jej nośnikach zrealizowano ok. 50 proc. kampanii.
Na wzrost przychodów w przyszłym roku - jeśli nastąpi - może się złożyć efekt podwyżki, nieustająca koniunktura i wzrost przychodów z segmentu super premium. W ofercie Ströera zadebiutowały w tym roku super scrolle i wielkie formaty. - Jesteśmy w trakcie rozbudowy tych sieci, ich wpływ na tegoroczny wynik, biorąc pod uwagę skalę naszego biznesu, jest niewielki - przyznaje Adam Tkaczyk.
Sprzedażą i promocją scrolli zajmuje się od kilku miesięcy Paweł Romanowicz. Za wielkie formaty odpowiada nowa dywizja, której szefuje Piotr Pająk, b. dyr. rozwoju Gigaboard (z działu sprzedaży tej firmy przeszło też do Ströera dwóch accountów). Adam Tkaczyk nie wyklucza wprowadzenia do Polski marki Blow Up, pod którą wielkoformatowe firmy Ströera działają na kilku rynkach. Jak twierdzi jednak, nie nastąpi to w najbliższym czasie.
Sprzedaż w zespołach. Promocją dotychczasowej oferty zajmie się zreorganizowany dział sprzedaży. W nowej strukturze wyłoniono teamy z leaderem, plannerem i accountem. Zlikwidowano dział planowania, a jego szefowa Zofia Mączyńska awansowała na stanowisko menedżera ds. optymalizacji sieci. Nowe stanowisko koordynatora ds. niestandardowych rozwiązań i ambient mediów objął też Artur Posmykiewicz, wcześniej pracownik działu rozwoju.
W ofercie Ströera debiutują kolejne pakiety. Na bazie różnych formatów, w tym scrolli, powstały sieci Warszawa, Zasięg oraz Zasięg & Prestiż. Pozwalają one zrealizować ok. 10 proc. oszczędności w stosunku do kupowania nośników osobno. Przyszłoroczną nowością będzie także promocja przy zakupie billboardów - Ströer oferuje bezpłatny druk przy zamawianiu kampanii na powyżej 500 nośnikach. Przy sprzedaży kampanii last minute firma chce wprowadzić system licytacji na stronie internetowej.
Joanna Nowakowska