Kierunek: giełda i dalszy rozwój
K2 Internet SA nie wyklucza debiutu na GPW. Myśli też o powołaniu nowej spółki. Przez ostatnie miesiące w branży trwały...
K2 Internet SA nie wyklucza debiutu na GPW. Myśli też o powołaniu nowej spółki.
Przez ostatnie miesiące w branży trwały spekulacje, czy agencja zostanie przejęta przez międzynarodową sieć lub holding reklamowy. Obecnie właścicielem 26,24 proc. udziałów jest fundusz inwestycyjny BMP.
- Doszliśmy do wniosku, że wejście na giełdę zapewni nam niezależność, czego nie mielibyśmy, wchodząc do sieci lub struktury holdingowej - mówi Michał Lach, dyr. strategiczny agencji. Jeżeli agencji uda się przeprowadzić skuteczne IPO, będzie to pierwsza spółka na giełdzie z tego sektora.
Nowością w K2 Internet są też plany wyodrębnienia nowej spółki powołanej do obsługi konkurencyjnych budżetów. - Dzięki drugiej agencji moglibyśmy utrzymać szybkie tempo rozwoju - uważa Michał Lach. K2 Internet nie wyklucza przejęcia w tym celu innej agencji interaktywnej.
K2 jest dziś największą pod względem zatrudnienia firmą interaktywną w Polsce, pracuje w niej ponad 100 osób. W ciągu ostatniego roku przybyło ok. 40 nowych pracowników. Wzrost jest możliwy zarówno dzięki nowym biznesom, np. P4, jak i rozwojowi dotychczasowych, np. Coca-Cola.
Trzeba jednak dodać, że spora i rosnąca część działalności firmy to usługi tzw. integracyjne polegające na oferowaniu różnych rozwiązań informatycznych. Dział integracji w K2 ma w tym roku wypracować ok. 1,6 mln przychodów. Po 9 miesiącach ogólne przychody wynoszą 6,1 mln zł, a nieskonsolidowane przychody grupy K2, na którą składają się K2 Internet i dom mediowy ACR SA, wyniosły w 2005 r. 14,4 mln zł. Najwięksi klienci K2 Internet to obecnie: Coca-Cola, Nokia, Volvo, Koło i P4.
TW