Nowa twarz Morlin

Morliny rozpoczynają kampanię reklamową. Lansują nowy wizerunek firmy i jej produktów, rozwijają asortyment wyrobów. Morliny SA, jeden z największych w...

Morliny rozpoczynają kampanię reklamową. Lansują nowy wizerunek firmy i jej produktów, rozwijają asortyment wyrobów.

Morliny SA, jeden z największych w kraju producentów mięsa i przetworów mięsnych, rozpoczęły intensywną kampanię reklamową związaną ze zmianą wizerunku firmy oraz wprowadzeniem nowej linii produktów. Kampania telewizyjna przygotowana przez agencję OgilvyOne i dom mediowy Media Direction potrwa od maja do końca lipca, a następnie przez dwa pierwsze tygodnie września. Prowadzona będzie na antenie TVP1, TVP2, TVP3, TVN, TVN Siedem i TV4. Budżet tegorocznych działań ATL wynosi 3 mln zł. Wsparciem dla kampanii ATL będzie kampania billboardowa oraz liczne działania BTL prowadzone na terenie supermarketów i sklepów detalicznych od maja do końca sierpnia (m.in. degustacje produktów Morlin).

Kampania informuje o nowym wizerunku Morlin, firmy nie tylko nowoczesnej i wiarygodnej, ale również proponującej produkty na każdą kieszeń. Do tej pory Morliny lansowały wizerunek firmy sprzedającej produkty z górnej półki cenowej. Obecnie będą one tylko częścią oferty, która zostaje uzupełniona o produkty z półki średniej i niższej. Jak twierdzi Tomasz Kubczyk, dyrektor marketingu Morlin SA, produkty premium stanowią obecnie 10-15 proc. rynku, produkty średnie cenowo - 50-60 proc., zaś te z najniższej półki - ok. 20 proc. Morliny chcą się znaleźć w każdym z tych segmentów. Spółka rozwinie również linię produktów skierowanych do dzieci. W Polsce grupa małych konsumentów liczy ponad 5 mln. "Będzie to oferta komplementarna w stosunku do tej, jaką już posiadamy" - powiedział Kubczyk. Obecnie na rynku pojawił się pierwszy taki wyrób - parówki (uzyskały certyfikat Instytutu Matki i Dziecka). Będą one promowane w czasie trwającej kampanii reklamowej. Za 3-4 miesiące planowane jest rozszerzenie asortymentu dla dzieci. Prawdopodobnie w sprzedaży pojawią się innego rodzaju wędliny - szynka i polędwica. Przy rozwijaniu oferty dla dzieci Morliny współpracowały z agencją reklamową Kids z Poznania.

Poszukiwanie nowego wyrazu

Ze zmianą wizerunku Morlin związany jest również rebranding opakowań i etykiet dotychczasowych wyrobów. Zmieniono również firmowe logo - z eleganckiego na bardziej uniwersalne, oraz hasło reklamowe. Obecne brzmi ono: "Morliny. Przyjemność na co dzień". Nad nowymi projektami pracowała agencja Twelve Stars z Wielkiej Brytanii.

Obecna kampania jest kolejną prowadzoną przez Morliny. W ciągu czterech ostatnich lat firma zrealizowała trzy inne, ich bohaterką była znana telewizyjna prezenterka Katarzyna Dowbor. Wówczas Morliny przekazywały konsumentom, że są firmą nowoczesną, dynamiczną, która posiada produkty wysokiej jakości, o określonej, wyższej cenie. Obecnie część z tego wizerunku ma być zachowana, główną zmianą będzie powiedzenie konsumentom, że na jej produkty może sobie pozwolić każdy mieszkaniec Polski.

Morliny SA są własnością hiszpańskiej firmy Campofrio. Obecnie produkcja wszystkich wyrobów odbywa się w jednym zakładzie w Morlinach - w tym roku firma sprzedała drugi swój zakład w Ostrołęce, nabyło ją jedno z lokalnych przedsiębiorstw handlowych. Morliny SA mają 3-proc. udział wartościowy w rynku przetworów mięsnych.

MKS

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.