McCann optymalizuje sprzedaż
Universal McCann wprowadza GenimUM Econometric System. Nowe narzędzie ma zbliżyć agencję do klienta, któremu zaoferuje ona doradztwo w zakresie całorocznej...
Universal McCann wprowadza GenimUM Econometric System. Nowe narzędzie ma zbliżyć agencję do klienta, któremu zaoferuje ona doradztwo w zakresie całorocznej strategii komunikacji.
Narzędzie do optymalizacji sprzedaży opracował dział badań Universal McCann. GenimUM Econometric System pozwala na optymalizację całorocznych strategii reklamowych na podstawie danych na temat wydatków marketerów w poszczególnych kanałach komunikacji, analizy sprzedaży w zależności od prowadzonych działań reklamowych oraz innych indywidualnie dobieranych zmiennych marketingowych. Jak mówi Tomasz Kolanowski, współtwórca narzędzia i szef działu badań w Universal McCann, narzędzie pozwala wyabstrahować wpływ poszczególnych kanałów komunikacji na sprzedaż w wybranym okresie. Ofertą GenimUM agencja chce zainteresować także klientów zewnętrznych.
Zdaniem Kolanowskiego analizy oferowane obecnie przez McCann wcześniej klienci realizowali we własnym zakresie jedynie przy współudziale domu mediowego. - Wprowadzenie GenimUM Econometric System pozwoli nam rozmawiać z klientem w jego języku ? twierdzi szef badań Universal McCann. GenimUM wykorzystuje optymalizację genetyczną i modelowanie ekonometryczne. Nowe narzędzie McCanna oferowane jest w ramach dodatkowo płatnych usług agencji. Z jego możliwości skorzystał już Polkomtel, największy klient Universal McCann.
Usługę optymalizacji sprzedaży oferuje także MediaCom Warszawa. Jak mówi Jakub Kossut, research director w MediaLab, dywizji badawczej MediaComu, takie projekty realizowano już m.in. dla Procter & Gamble, Danone?a, Masterfoodsa i Bayera. MediaLab planuje promowanie swojego narzędzia za granicą.
JN