Promocja na sportowo

Funkcjonalność i wygoda to główne cele, które postawili sobie producenci promocyjnych artykułów rekreacyjnych w sezonie wiosna-lato 2009. Będzie modnie i ekologicznie. Nowością są gadżety zaawansowane technologicznie, pozwalające kontrolować przebieg treningów.

Sport, rekreacja i zdrowy styl życia to dziedziny, w których kryzysu nie widać. W Polsce przybywa miejsc, gdzie można pograć w siatkówkę, squasha, poćwiczyć na siłowni, czy zadbać o zgrabną sylwetkę.
– W roku 2008 otworzyliśmy 10 nowych klubów i obecnie sympatycy Gymnasionu mogą poćwiczyć bądź zrelaksować się aż w 31 miejscach – mówi Magdalena Rodak-Dębowska, marketing & PR manager Gymnasionu, największej w kraju sieci ośrodków sportowo-rekreacyjnych.
Równie dynamicznie rośnie rynek urządzeń, ubrań i dodatków potrzebnych do uprawiania sportu. W tej dziedzinie ważne jest nie tylko gdzie, lecz także w czym można ćwiczyć. Dostawcy odzieży i gadżetów sportowych prześcigają się w pomysłach na fajny strój sportowy, który jednocześnie będzie pełnił funkcję nośnika reklamowego.

Postaw na modę i wygodę

– Niezmiennie od wielu lat największą popularnością wśród klientów produktów sportowo-rekreacyjnych cieszą się przede wszystkim T-shirty i koszulki polo – stwierdza Oksana Fiodorowa, specjalista ds. marketingu Seisan & Senden. Oba produkty tworzą podstawowy kanon odzieży promocyjnej. Ale z roku na rok odbiorcy szukają czegoś, co wyróżni ich koszulki od konkurencji.
Pozornie prosta odzież urozmaicana jest oryginalnymi wstawkami, cięciami czy dodatkami, takimi jak ciekawy zamek czy guzik. Nowością wiosną 2009 będą detale w kolorze żółtym oraz błyszczące elementy.
W tym roku producenci artykułów sportowo-rekreacyjnych postawili na funkcjonalność i komfort. Udogodnieniem dla klientów są kieszonki na napoje czy sprzęt muzyczny. Ważne jest, by strój fitness był dobrze dopasowany, gdyż taki krój zapewnia swobodę ruchów. Innowacją w konfekcji damskiej są koszulki do fitnessu z wbudowanym stanikiem.
Aleksandra Chrapkowska, menedżer ds. marketingu firmy Body & Soul, zapowiada, że w tegorocznej kolekcji pojawią się bluzki o kroju tunik. Ich zadaniem jest przeniesienie elementów mody codziennej do świata konfekcji sportowej.
Nie słabnie także zainteresowanie bluzami i kurtkami wiatrówkami, które prócz nowoczesnych zapięć, licznych kieszonek przeznaczonych na MP3 czy telefony komórkowe mają także specjalne kanały kablowe, dzięki którym przewód słuchawkowy jest ukryty, tak aby nie zakłócał ćwiczeń.
W modzie liczy się nie tylko ciekawy fason, lecz także odpowiednia kolorystyka. Podczas gdy producenci konfekcji masowej postawili na delikatne kolory pastelowe, kolekcje odzieży sportowo-rekreacyjnej zdecydowanie podkreślają obecność wiosny, czego rezultatem jest szeroka gama żywych, rozświetlających kolorów. Intensywna barwa pozytywnie wpływa na samopoczucie i dodaje energii, która w ćwiczeniach jest niezbędna.
– Tegoroczna kolekcja obfituje zarówno w brązy, jak i inne barwy, takie jak żółcie czy czerwienie – komentuje Dominik Markocki, właściciel firmy reklamowej Domar.

Wiosenny bukiet gadżetów

Wśród akcesoriów królują torby typu sport bags oraz plecaki sportowe, których funkcjonalność wynika z dużej liczby przegródek, dzięki czemu każdy drobiazg znajdzie swoje miejsce.
– Kobiety preferują torby na ramię o ciekawym wzornictwie i żywej kolorystyce. Nowością są torby rowerowe o uniwersalnym zastosowaniu z możliwością zmiany ich ułożenia – mówi Jan Siekierski, key account manager firmy Axpol Trading.
W świecie gadżetów pojawiło się także wiele nowości elektronicznych przydatnych podczas uprawiania sportu. Innowacyjne jest urządzenie przeznaczone dla rowerzystów dbających o środowisko, które przelicza przejechaną na rowerze trasę na   ilość CO2, którego wytworzenia uniknięto. Na uwagę zasługuje także przenośny GPS zawierający prędkościomierz, kompas i miernik wysokości, który może okazać się pomocny amatorom górskich wędrówek oraz wspinaczki.
– Bardzo interesującym urządzeniem jest Navigator Watch, który pomaga zmierzyć wydajność organizmu w czasie treningu, mierzy upływający czas, prędkość, a także kalorie, które udało się spalić podczas ćwiczeń. Łatwe podłączenie do komputera sprawia, że archiwizacja naszych treningów i wyników staje się niezwykle prosta – mówi Paulina Malicka, asystentka działu marketingu firmy Texet.
W bogatej ofercie gadżetów sportowo-rekreacyjnych odnaleźć można także niezwykle chłonne ręczniki z mikrofibry, świetnie sprawdzające się podczas joggingu czy treningu na siłowni, a także bidony, czapki baseballowe i polarowe.
Dla lubiących fitness przewidziano opaski frotté na nadgarstki i czoło, dla rowerzystów zaś opaski odblaskowe zapewniające im widoczność podczas jazdy. Entuzjaści spacerów mogą być pewni, że żaden ich krok nie zostanie pominięty, czego dopilnuje elektroniczny licznik kroków. Spacerowicze znudzeni przeciętną formą przechadzek mają możliwość wypróbowania kijów do nordic walkingu, który w Polsce zyskuje coraz większą popularność.

Swoboda ruchu

Oprócz mody na zdrowy tryb życia panuje także trend na promowanie ekologii. W przemyśle sportowo-rekreacyjnym ważne jest, by materiał stosowany do produkcji odzieży był oddychający, pozwalał utrzymać odpowiednią temperaturę ciała oraz by nie krępował ruchów, nawet tych najgwałtowniejszych. Funkcję tę spełnia organiczna bawełna naturalna. Wykonane z niej ubrania są wygodne i komfortowe, a dodatkowo przyjazne dla naszej skóry.
Dość wysokie ceny odzieży ekologicznej sprawiają, że dużą popularnością nadal cieszą się tkaniny bawełniane, tzw. dry fit.
– Jest to linia produktów z oddychających materiałów, idealnych dla sportowców i ludzi aktywnych – wyjaśnia Paweł Gołajewski, wiceprezes zarządu Falk & Ross Group Polska.
– Nowością na rynku artykułów promocyjnych, która ostatnio zwróciła szczególną uwagę klientów, były ubrania, zwłaszcza kurtki wykonane z materiału typu softshell, wiatro- i wodoodpornego, oddychającego, o charakterystycznej miękkiej powierzchni – mówi Tomasz Bornsztajn, członek zarządu spółki Harvest.
Coraz popularniejsze staje się także włókno bambusowe, z którego wykonywane są przede wszystkim torby oraz tekstylia. Zaletą tego materiału jest wytrzymałość, dlatego może on być  wykorzystywany do produkcji odzieży, szczególnie sportowej. Istnieje zatem szansa, że włókno bambusowe stanie się w tym sezonie nowym, modnym materiałem.

Dyskretnie i z klasą

Miejsce, w którym na stroju sportowym umieszczone zostaje logo firmy, zależy od upodobań i zwyczajów klienta. Wciąż najczęściej wybierany jest układ „lewa pierś – prawy rękawek”, gdzie logo jest dobrze widoczne. Jednak coraz częściej stawia się na subtelność identyfikacji. Do miejsc dyskretnych, ale efektywnych należą patki na rękawkach oraz pola pod kołnierzykiem czy kapturem. Ciekawym sposobem umieszczania logo są dodatki stosowane do suwaków lub oryginalne guziki, na których graweruje się firmowe symbole.
– Ważne jest, by ubrania, którymi obdarowujemy np. pracowników, były wykorzystywane nie tylko w pracy, lecz także poza nią – podkreśla Dominik Markocki. – Dlatego też istotna jest wielkość logo, która zapewni jego widoczność, ale nie zdominuje ubrania i ośmieli pracowników do użytkowania ubrań promocyjnych na co dzień.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.