Radio stabilne w pierwszym półroczu

Najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób z wyższym wykształceniem.

Jak wynika z badań Radio Track Millward Brown SMG/KRC, średnio każdego dnia pierwszego półrocza 2011 r. radio włączało 80,4 proc. Polaków, czyli 24,3 mln osób – prawie tyle samo co rok temu (w pierwszym półroczu 2010 r. było to 80,8 proc. Polaków).

Najwyższe zasięgi radio notuje w kategoriach wiekowych najistotniejszych dla reklamodawców – wśród osób dorosłych w wieku 25-39 lat (każdego dnia 83,4 proc. z nich słuchało radia) i wśród młodzieży w wieku 15-24 lata (82 proc.). Wśród osób w wieku 40-59 lat zasięg wynosił 80,8 proc., a wśród najstarszych (60-75 lat) – 73,1 proc.

Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 84,6 proc. osób z wyższym wykształceniem, 80,9 proc. ze średnim, 78,3 proc. z zasadniczym zawodowym i 75,7 proc. z podstawowym.

Rośnie liczba słuchaczy najzamożniejszych – co czwarty badany deklaruje, że starcza mu na wszystkie wydatki: w pierwszym półroczu br. było ich 26 proc. (rok wcześniej – 24,7 proc.). Ponad połowa (52,5 proc.) deklaruje, że na co dzień pieniędzy starcza, a nie starcza na większe wydatki (przed rokiem – 54,4 proc.). Odpowiedź "trzeba sobie odmawiać wielu rzeczy" wskazało 16,8 proc. badanych (16,4 proc. rok temu), a "nie starcza nawet na najpilniejsze potrzeby" – 3,2 proc. (2,8 proc. w zeszłym roku).

Maciej Florek 2053 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.