Launch marki Power Balance w Polsce [CASE STUDY]
Efektem kampanii było m.in. 70 tys. odwiedzin serwisu marki ze średnim czasem przebywania na nim 3,58 min.
W zeszłym roku na polskim rynku pojawiła się nowa marka sportowa Power Balance. Są to opaski, frotki i naszyjniki wykorzystujące technologię pierwotnie zaprojektowaną dla profesjonalnych zawodników, która pobudza organizm do optymalizowania pełnego potencjału, jaki w nim tkwi. By zapoznać szerzej konsumentów z marką, zadecydowano o przeprowadzeniu kampanii reklamowej z wykorzystaniem kilku kanałów dotarcia.
Cele:
- zbudowanie świadomości marki wśród aktywnych sportowców,
- kreacja ekspertów marki Power Balance i wygenerowanie jak największego trialu.
Zadanie:
- pobudzenie liderów opinii w kategorii sport do działań rekomendacyjnych (WoM), które są filarem globalnej strategii Power Balance,
- wykreowanie tzw. ekspertów marki, doskonale znających jej benefity i dysponujących wiedzą pozwalającą ją dalej rekomendować. Kluczowym aspektem działań na liderach opinii było bezpośrednie doświadczenie marki poprzez specjalne testy.
Użyte narzędzia:
- rekrutacja 500 kluczowych liderów opinii (KOL) m.in. za pośrednictwem telemarketingu,
- rekrutacja 10 przedstawicieli marki obsługujących program dla liderów opinii (bezpośrednie demonstrowanie działania opasek),
- social media: fan page wsparty kampanią Facebook Ads i aplikacją konkursową,
- kampanie: afiliacyjna z użyciem displayu i klipu wideo, AdWords, eRzecznika marki na forach internetowych,
- działania PR w TV, w prasie i portalach sportowych (press release'y, wywiady, artykuły, mikrokonkursy).
Efekty:
- pozyskanie 500 kluczowych liderów opinii (KOL) - czołowych polskich sportowców, mistrzów Polski, Europy, świata, olimpijskich i celebrytów,
- 39 publikacji PR w TV (m.in.: Polsat Play, 4FunTV, TVP), prasie (m.in.: "Viva", "Playboy", "Przegląd Sportowy", "Bravo Sport", "Magazyn Snowboard") i portalach internetowych,
- 70 tys. odwiedzin serwisu marki ze średnim czasem 3,58 min.
Czas trwania: październik 2010 – lipiec 2011 r.
Kampanię przeprowadziły agencje 6ix WoMM & Social Media i E_misja Interactive 360 - marki NuOrder Group, z której pochodzą niniejsze materiały.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.