Launch marki Power Balance w Polsce [CASE STUDY]

Efektem kampanii było m.in. 70 tys. odwiedzin serwisu marki ze średnim czasem przebywania na nim 3,58 min.

W zeszłym roku na polskim rynku pojawiła się nowa marka sportowa Power Balance. Są to opaski, frotki i naszyjniki wykorzystujące technologię pierwotnie zaprojektowaną dla profesjonalnych zawodników, która pobudza organizm do optymalizowania pełnego potencjału, jaki w nim tkwi. By zapoznać szerzej konsumentów z marką, zadecydowano o przeprowadzeniu kampanii reklamowej z wykorzystaniem kilku kanałów dotarcia.

Cele:

  • zbudowanie świadomości marki wśród aktywnych sportowców,
  • kreacja ekspertów marki Power Balance i wygenerowanie jak największego trialu.

Zadanie:

  • pobudzenie liderów opinii w kategorii sport do działań rekomendacyjnych (WoM), które są filarem globalnej strategii Power Balance,
  • wykreowanie tzw. ekspertów marki, doskonale znających jej benefity i dysponujących wiedzą pozwalającą ją dalej rekomendować. Kluczowym aspektem działań na liderach opinii było bezpośrednie doświadczenie marki poprzez specjalne testy.

Użyte narzędzia:

  • rekrutacja 500 kluczowych liderów opinii (KOL) m.in. za pośrednictwem telemarketingu,
  • rekrutacja 10 przedstawicieli marki obsługujących program dla liderów opinii (bezpośrednie demonstrowanie działania opasek),
  • social media: fan page wsparty kampanią Facebook Ads i aplikacją konkursową,
  • kampanie: afiliacyjna z użyciem displayu i klipu wideo, AdWords, eRzecznika marki na forach internetowych,
  • działania PR w TV, w prasie i portalach sportowych (press release'y, wywiady, artykuły, mikrokonkursy).

Efekty:

  • pozyskanie 500 kluczowych liderów opinii (KOL) - czołowych polskich sportowców, mistrzów Polski, Europy, świata, olimpijskich i celebrytów,
  • 39 publikacji PR w TV (m.in.: Polsat Play, 4FunTV, TVP), prasie (m.in.: "Viva", "Playboy", "Przegląd Sportowy", "Bravo Sport", "Magazyn Snowboard") i portalach internetowych,
  • 70 tys. odwiedzin serwisu marki ze średnim czasem 3,58 min.

Czas trwania: październik 2010 – lipiec 2011 r.

Kampanię przeprowadziły agencje 6ix WoMM & Social Media i E_misja Interactive 360 - marki NuOrder Group, z której pochodzą niniejsze materiały.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.