Subway z ofensywą

Sieć startuje z pierwszą dużą kampanią i niebawem stanie się numerem cztery na rynku fast foodów.

Jeszcze niedawno w Polsce nikt nie myślał o Subway jako marce, która może namieszać na rynku gastronomicznym. Subway miał kilka lat temu niezbyt udaną próbę wejścia do naszego kraju. Teraz jednak trzeba go potraktować poważnie. Ta największa na świecie sieć restauracji (niedawno wyprzedziła McDonald's), szybko otwiera kolejne punkty, inwestuje w promocję i ma pomysł na nowe formaty.


 

Subway będzie u nas dysponować jeszcze w tym roku pokaźną liczbą 53 lokali. Na rynku międzynarodowych sieci więcej punktów ma jedynie McDonald's, KFC i Telepizza.

Wszystkie lokale Subway w Polsce są własnością franczyzobiorców i to oni zajmą się wsparciem promocyjnym związanym z poszczególnymi otwarciami. Każda z restauracji będzie miała tzw. grand opening kilka tygodni po fizycznym uruchomieniu lokalu. Dobór narzędzi i agencji wspierających te eventy pozostawiono właścicielom.

Subway prowadzi też od tego roku działania na poziomie krajowym. Za promocję w tym zakresie odpowiada od stycznia nowa struktura o nazwie Polish National Board. Składa się ona z reprezentantów franczyzobiorców, którzy wspólnie finansują kampanie.

W Polsce i Czechach

Taką właśnie kampanią krajową jest projekt z udziałem piosenkarki Ewy Farnej. Jej osobę wybrano m.in. ze względu na fakt, że związana jest zarówno z Polską, jak i Czechami, a kreacja będzie używana właśnie na tych dwóch rynkach. Działania obejmują użyczenie wizerunku gwiazdy w ramach nowej kampanii "Sub of the Day".

Piosenkarka wzięła udział w sesji zdjęciowej, w której pokazuje się w siedmiu różnorodnych odsłonach. Poza działaniami reklamowymi oraz w social mediach w listopadzie zostanie przeprowadzony konkurs, którego zwycięzcy będą mogli zjeść lunch z gwiazdą.

Wizerunek piosenkarki zostanie użyty w restauracjach na materiałach POS, na outdoorze oraz w internecie (m.in. bannery w portalach, mailingi). Wsparcie stanowić będą działania PR.

Za kreację materiałów reklamowych odpowiedzialna jest agencja Zero7, za zakup reklam w internecie – Sales & More. Strategię komunikacji i działania PR dla Subwaya realizuje agencja Q&A Consulting.

Nie jest wykluczone, że już za rok lub dwa sieć nabierze takich rozmiarów, iż pojawi się pierwsza kampania ogólnopolska w mediach elektronicznych. Obecnie marka pracuje na startem fan page'a na Facebooku.

Kierowcy i kawiarnie

Na tym nie kończą się inicjatywy Subwaya. Sieć rozszerza ofertę o format restauracji drive-thru.
Pierwsza restauracja tego rodzaju powstała na południu Polski na drodze do Zakopanego. Sieć planuje kolejne otwarcia, ale nie zdradza na razie szczegółów tych inwestycji. Oprócz tego Subway prowadzi negocjacje z operatorami stacji benzynowych na temat budowy restauracji na stacjach. Pierwsza restauracja już działa od ub.r. na stacji sieci BP.

Innym nowym pomysłem są kawiarnie. Koncept pod nazwą Subway Cafe testowany jest w USA. Także u nas sieć ma zamiar testować ten format.

Plany Subwaya zapowiadają się imponująco. Brand ma duże szanse zaistnieć na naszym wciąż skromnym rynku gastronomicznym, zwłaszcza że jego oferta wydaje się atrakcyjna dla bardzo szerokiej grupy odbiorców, nawet tych, którzy nie lubią klasycznego fast foodu.

Zagrożeniem jest oczywiście kryzys, ale dotychczasowe doświadczenia wskazują, że właśnie sieci z niedrogim jedzeniem tracą na nim najmniej.

Tomasz Wygnański 683 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.