Wewnętrzna odnowa

Agencja San Markos przechodzi radykalne zmiany. Nie ma tam już działów: strategii, kreacji, client service, DTP i produkcji. Nowa organizacja firmy ma jej pomóc skuteczniej walczyć o nowy biznes, zwłaszcza o obsługę podmiotów z innych niż dotychczas branż.

Decyzję o reorganizacji podjął nowy dyrektor zarządzający agencji Karol Gajewski (na zdj.) miesiąc po objęciu stanowiska. – Tradycyjne funkcje to przeżytek, który obecnie się już nie sprawdza – tłumaczy.

Od października agencja zorganizowana jest po nowemu. Nowe działy to przede wszystkim Strategy & Concept. Tworzą go stratedzy i koncepcyjni kreatywni. Wspólnie od początku zajmują się briefem. W efekcie mają powstać kreatywne strategie dla klientów.

Dalszym rozwinięciem konceptu zajmuje się kolejny nowy dział – Creative & Multimedia. Łączy kompetencje kreacji i studia. Teamy kreatywne na bieżąco współpracują ze specjalistami od multimediów. Na podstawie konceptu razem przygotowują kampanie gotowe do wdrożenia. Docelowo powstawać tam będą materiały wideo, motion, audio, 3D i digital. Ma to przynieść konkretne korzyści. Większa część produkcji multimediów będzie odbywała się na miejscu, bez korzystania z firm zewnętrznych, co ma się przełożyć na niższe ceny. – Zyskamy też swobodę w kreacji i jej wizualizacji na potrzeby bieżących klientów bądź new business – dodaje Karol Gajewski.

Likwidacji ulega dział client service i stanowiska accountów. Teraz opiekę nad klientem będzie sprawował brand manager jako partner i doradca klienta. Od accounta różnić się ma tym, że ma głęboką wiedzą o firmie klienta i jego branży. Jednocześnie brand manager ma obowiązek dobrać sobie zespół project managerów i nadzorować ich prace. Oni z kolei są ekspertami od konkretnych dziedzin realizacyjnych i odpowiadają za przygotowanie kampanii w poszczególnych kanałach komunikacji: ATL, digital, mobile itp.

Gajewski tłumaczy: – Jest to szczególnie ważne w przypadku dużych klientów, którzy byli obsługiwani w agencji przez kilka osób. Trudno sprawić, by wszyscy menedżerowie stali się fachowcami w danej branży i jednocześnie mieli czas pogłębiać wiedzę na temat konkretnego kanału komunikacji. Stąd podział. Brand manager skupia się na zdobywaniu wiedzy z danej branży i wyszukiwaniu dla niej innowacyjnych rozwiązań komunikacyjnych. Project manager pogłębia swoją specjalizację pod kątem danego kanału komunikacji.

Nowe branże, nowe wyzwania

Choć zmiany są ciągle w trakcie wdrażania, w San Markos wszyscy już pracują po nowemu.
Agencja podkreśla, że jej standardem jest to, iż działa niestandardowo. Liczy, że dzięki nowej organizacji zyska przewagę konkurencyjną, bo jej kampanie będą skuteczniejsze. A to przyciągnie klientów. – W czasach, gdy pieniędzy jest mniej, trzeba je lepiej wykorzystywać – mówi Gajewski.

Agencja wyspecjalizowała się w obsłudze klientów z takich branż, jak: retail (Obi), energetyka (RWE), RTV/AGD (Siemens AGD), budownictwo (Budimex Nieruchomości), i przede wszystkich w tych sektorach szuka nowego biznesu. Pozostali klienci San Markos to: Tieto, Harvard Business Review Polska, LOT Catering, Venture Capital Poland, Coca-Cola (Kropla Beskidu), Telekomunikacja Polska. Agencja liczy na pozyskanie zleceniodawców z nowych segmentów, typu: żywność, rozrywka, finanse i bankowość.

– Do nowych wyzwań będą potrzebni nowi ludzie – zapowiada Gajewski. Wśród najbardziej poszukiwanych wymienia ekspertów z priorytetowych dla agencji dziedzin, takich jak: digital, mobile, new product development, experimental marketing.

Obecnie agencja zatrudnia 25 osób i i przy okazji reorganizacji nie planuje zwolnień. Przewiduje natomiast zatrudnienie około trzech osób.

W grupie bez rewolucji

Zmiany, o których mowa, dotyczą tylko agencji reklamowej San Markos. Reorganizacji nie podlegają natomiast pozostałe spółki On Board San Markos Group: On Board PR, Think Kong, On Board Ukraina, San Markos Ukraina. Choć tworzą grupę, działają niezależnie od siebie i oddzielnie pozyskują klientów.

Karol Gajewski w San Markos jest od dwóch lat. Jako szef działu obsługi klienta odpowiadał za współpracę z kluczowymi klientami: RWE Polska, Telekomunikacją Polską, Siemensem, Obi, Kroplą Beskidu, TMS Brokers i Segece Polska. Wcześniej przez pięć lat zarządzał agencją reklamową Ad House, współtworzył agencję Matchstick oraz był international sales & marketing managerem w Wydawnictwie Promedia. Z branżą reklamową jest związany od ponad 10 lat.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.