300 projektów ambush na Euro w 2012 r.?

W związku z piłkarską imprezą czeka nas wysyp akcji marketingu zwodniczego - uważa Artur Łobanowski z agencji Sponsoring Expert, jeden z prelegentów wczorajszej konferencji Euro 2012.

Konferencja "Euro 2012 – prawa sponsorów vs. marketing zwodniczy", z której fotorelację zamieszczamy poniżej, była okazją do wymiany informacji na temat prawnych i marketingowych aspektów działań wokół rozgrywek Euro. Michał Gniatkowski z kancelarii Weremczuk, Bobeł & Wspólnicy szczegółowo zaprezentował regulacje dotyczące praw sponsorów. Większość prelegentów wyrażała jednak opinie, że mimo obwarowań zabezpieczających oficjalnych partnerów imprezy bardzo wiele firm znajdzie sposób, aby w jakiejś formie promować się przy okazji Euro 2012.


– Podczas poprzedniego Euro w Austrii i Szwajcarii naliczyliśmy na naszym rynku około 80 projektów typu ambush. Przy Euro 2012 spodziewamy się ich 300 – mówił Artur Łobanowski, prezes agencji Sponsoring Expert.

Niektórzy mówcy w tym kontekście wyrażali także wątpliwości, czy krajowe oferty sponsorskie UEFA są dobrą inwestycją. Według nieoficjalnych wiadomości trzeba za nie zapłacić ok. 2 mln euro.

Podczas wczorajszej konferencji nie obyło się bez kontrowersji. W sali pojawił się pracownik spółki PL.2012, który zakwestionował możliwość użycia w nazwie eventu określenia Euro 2012 i skrytykował ideę informowania marketerów o technikach ambush marketingu. W odpowiedzi organizatorzy stwierdzili, że na konferencję byli zaproszeni także przedstawiciele firmy sprzedającej prawa sponsorskie w imieniu UEFA, ale nie skorzystali z tej oferty.

Konferencja Euro 2012 powstała przy udziale VFP Communications (wydawca m.in. "Media & Marketing Polska" oraz MMP24), Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego i agencji Sponsoring Expert.

Fot. Krzysztof Plebankiewicz

Tomasz Wygnański 679 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.