Jesienny urodzaj
Maciej Florek, "MMP": nudne i chłodne lato za nami, jesień to rekompensuje i przynosi falę gorączki w przetargach branży interactive.
Tylko w październiku tego roku agencja Interactive Solutions zgarnęła dwa budżety. Procter & Gamble ponownie powierzył jej obsługę marki Gillette w zakresie digital. Do zadań IS należy prowadzenie standardowych kampanii online i działań w mediach społecznościowych. Na Facebooka przetarg rozpisał Maspex dla marki Tiger, triumfowała w nim właśnie Interactive Solutions.
Jednym z większych projektów był przetarg na komunikację w mediach społecznościowych dla Tesco. Pomysł agencji Adv.pl spodobał się przedstawicielom sieci najbardziej. Agencja wygrała przetarg na zbudowanie wizerunku Ekspertów Tesco i ich tożsamości poza kanałem ATL. Głównym założeniem jest stworzenie angażującego "świata postaci", który przeniesie się na wizerunek marki Tesco. Do pierwszego etapu przetargu zaproszono sześć agencji, do finału przeszły dwie.
Najciekawszym wątkiem, który pojawił się kilka dni temu, jest realizacja kampanii wirusowej dla tego marketera autorstwa Pride & Glory Interactive. Jak się dowiedzieliśmy, pomysł ten został przedstawiony podczas postępowania przetargowego, jednak nie został zaakceptowany do działań mainstreamowych ze względu na możliwe kontrowersje wokół marki. Dalszych planów związanych ze współpracą Tesco i Pride & Glory nie udało nam się ustalić.
Najwięcej kontrowersji wzbudził chyba wynik przetargu na markę Lech Premium (Kompania Piwowarska). Po ponad dwóch latach ten budżet straciła Artegence na rzecz... John Pitcher Interactive. Agencji szerzej nieznanej na rynku, założonej przez czterech wspólników: Jacka Budzikowskiego, Andrzeja Jakubczyka, Roberta Skolimowskiego i Marka Kobylińskiego. Do zadań agencji należy m.in. tworzenie oraz realizacja strategii działań interaktywnych skierowanych do młodej grupy docelowej brandu.
O wyniku przetargu poinformowaliśmy nieoficjalnie miesiąc temu, przez ten czas próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami agencji, by porozmawiać o zakresie współpracy z tym klientem. Chcieliśmy również omówić założenia strategiczne nowej agencji na rynku. Niestety, nasze próby dotychczas nie przyniosły żadnego rezultatu. Management Johna Pitchera ma silne korzenie reklamowe, wywodzi się m.in. z FireFly Creation i Digital One.
Z ciekawszych wydarzeń w branży należy odnotować także zwycięstwa agencji Lubię To w przetargu na Wilkinsona, FireFly Interactive na bank BPH, Face Addicted na markę Grolsch i Eskadry Opcom na całościową obsługę, również ATL, na Citeam.pl – serwis zakupów grupowych należący do Allegro.
To nie koniec jesiennych przetargów interaktywnych. Dużo emocji budzi konkurs Eurobanku na obsługę WWW, SEO/SEM i social mediów, w którym budżetu broni agencja Mind Chilli. Niebawem ma dojść do rozstrzygnięcia. Agencji szuka też Reckitt Benckiser dla marki Durex, która oprócz interaktywnych ma również kompetencje BTL. W konkursie startują trzy firmy.
USP Zdrowie prowadzi przegląd na markę Stoperan i dotyczy on zarówno internetu, jak i kreacji. W konkursie startuje agencja Red8, do tej pory pracująca dla tego brandu. Przez prawie miesiąc, po kilku próbach kontaktu, nie udało nam się dodzwonić do brand managera Stoperanu i ustalić nazwy zaproszonych firm. Agencji planującej i kupującej internet szuka Getin Bank.
Jak widać po spokojnym lecie, jesień nie szczędzi branży internetowej emocji. Trudno też nie zauważyć, że przetargi internetowe pączkują, przyćmiewając inne dyscypliny. Niestety, ile są warte te kontrakty, nie wiemy.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.