Bibianna Konieczna w centrali Brown-Forman

Jesteśmy świadkami jednego z najbardziej spektakularnych awansów polskiego marketingowca w strukturach międzynarodowych.

Bibianna Konieczna obejmie stanowisko globalnego chief of staff firmy Brown-Forman i wyjedzie do centrali koncernu w stanie Kentucky. Jej zadanie ma polegać na zapewnieniu wsparcia dla CMO w zakresie np. badań czy logistyki. To nowe stanowisko w koncernie.

Bibianna Konieczna jest obecnie dyrektorem marketingu i pracuje w Brown-Forman Polska od 2003 r. (początkowo firma nazywała się Finlandia Polska). Od tego czasu marka Finlandia Vodka stała się hitem rynkowym, nokautując na naszym rynku najsilniejszy na świecie brand tego segmentu - Absolut Vodkę. Polska jednocześnie stała się największym rynkiem zbytu Finlandii i jednym z motorów światowego wzrostu tej marki.

Żelazna konsekwencja

- W Polsce marka Finlandia miała komfortową sytuację ze względu na brak poważnej konkurencji. Jednocześnie jej wsparcie nie było łatwe wobec restrykcyjnych przepisów związanych z promocją alkoholu - mówi Jan Żytko, managing partner w JZ Consulting, ekspert branży alkoholi, wcześniej m.in. marketingowiec w Wyborowej i Bolsie.

-  Żelazna konsekwencja, z którą ta marka przez ostatnią dekadę była budowana, zapewniła jej pozycję lidera, zostawiając daleko z tyłu jej głównego konkurenta, wódkę Absolut, która aż do przejęcia w skali globalnej przez Pernod Ricard nie miała jednolitej i efektywnej strategii rozwoju na rynku polskim - uzupełnia.

Jan Żytko dodaje, że Polska jako czwarty rynek wódki na świecie i pierwszy dla Finlandii pozostanie priorytetem i osoba przejmująca stanowisko dyrektora marketingu po Bibiannie Koniecznej w Brown-Forman będzie się musiała zmierzyć z jej sukcesem. Wierzę, że firma będzie kontynuować dotychczasową strategię, która okazała się tak skuteczna, i przez kolejną dekadę przynajmniej pozycja tej marki pozostanie w Polsce niezagrożona - podsumowuje Żytko.

Po wyjeździe Bibianny Koniecznej do USA jej stanowisko zajmie Katarzyna Obuchowicz, która obecnie jest senior brand managerem marki Finlandia. Na to stanowisko jest z kolei prowadzona rekrutacja.

Tomasz Wygnański 679 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.