Restrukturyzacje w FireFly

Spółka zwalnia pracowników i jednocześnie rozwija drugą agencję w grupie.

Agencja FireFly Creation przechodzi obecnie restrukturyzację. Z agencją pożegnało się ostatnio osiem osób. Zwolnienia we FireFly Creation dotyczą wszystkich działów.

Gwarancje elastyczności

– Jak każda firma na rynku musimy optymalizować koszty, dążyć do lepszej efektywności. Szczególnie agencja musi być tworem bardziej elastycznym, gdzie niektóre prace są stałe, a niektóre projektowe. Musi mieć energię i nie zbliżać się do sztywnego poziomu korporacyjnego – mówi Marek Piotrowski, prezes FireFly.

Jednocześnie dodaje, że po tych zwolnieniach zespół agencji i tak jest liczniejszy o trzy osoby w porównaniu z początkiem br. Wtedy powiększono działy kreacji i strategii. Obecnie w agencji pracuje 48 osób, a w całej grupie – 75.

Walka o budżety

Zwolnienia mają jednak nie zastopować rozwoju nowego projektu grupy FireFly. Spółka FireFly Technology, która dotąd zajmowała się projektami technologicznymi i portalowymi, ma stać się agencją interaktywną i jako FireFly Interactive walczyć o budżety z tego rynku.

– FireFly Creation stała się agencją kreatywną TTL, co sprawia, że nie zawsze jesteśmy zapraszani do przetargów interaktywnych – mówi Marek Piotrowski.

Zespołem FF Interactive kieruje Michał Borychowski, który pracował w FF Creation do 2008 r. Opuścił tę firmę, przechodząc do Gemiusa.

Paradoksalnie jednym z pierwszych projektów FireFly Interactive jest wielokanałowa kampania wprowadzająca nowe pozycjonowanie Banku BPH. Agencja jest odpowiedzialna za przeprowadzenie niestandardowej akcji "Zwykły bohater". W projekt integrujący różne media i wykorzystujący ich interaktywną siłę zaangażowali się, poza Bankiem BPH, również telewizja TVN oraz Onet.

Komunikacja wystartowała 29 września br. Agencja jest twórcą jej brandingu, kampanii internetowej, spotów telewizyjnych, wraz z Onetem strony internetowej www.zwyklybohater.pl oraz pomysłu działań prowadzonych w Facebooku.

FireFly Interactive ma skupić się na kreacji i doradztwie. Usługi takie jak SEM/SEO czy niektóre rozwiązania technologiczne będą kupowane na zewnątrz.

Tomasz Wygnański 787 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.