Marketingowe rotacje w USP

W ciągu kilku miesięcy nastąpiła wymiana niemal wszystkich szefów marketingu najważniejszych kategorii leków OTC z portfolio koncernu. Marketer chce utrzymać wysokie pozycje w poszczególnych segmentach rynku. Szczególną uwagę zwraca na rynek suplementów diety, koncentrując się na marce Vigor.

Od prawie roku USP Zdrowie, spółka zajmująca się dystrybucją i marketingiem w ramach grupy USP, ma nowego szefa marketingu Annę Telakowiec (na zdjęciu). Telakowiec wcześniej była związana z Wedlem, gdzie pełniła analogiczną funkcję. Od momentu kiedy przejęła zarządzanie marketingiem, nastąpiła wymiana niemal wszystkich szefów najważniejszych dla koncernu kategorii leków OTC. Przypomnijmy, że z firmy odeszli: Maciej Derda (szef kategorii przeciwbólowej), Maciej Rutkowski (kategoria gastryczna) i Rafał Masiak (witaminy i leki naturalne), a ostatnio także Iwona Błońska-Orzoł, group category manager leków przeciwprzeziębieniowych. Z firmą pożegna się także Marcin Piecewicz, dyrektor marketingu serwisowego w US Pharmacii.


Nie wiadomo, dlaczego doszło do zakończenia współpracy ze wspomnianymi menedżerami. Jak twierdzi Anna Telakowiec, rotacja jest procesem naturalnym. Firma zatrudniła już ich następców. - Wybrałam ludzi z dużym doświadczeniem z branży FMCG - dodaje Telakowiec.


Z jogurtów do leków

I tak za połączoną kategorię leków OTC oraz preparatów witaminowych odpowiada Bruno Piroird, który wcześniej pracował m.in. w ramach koncernu Danone. Zarządzanie grupą leków przeciwbólowych powierzono Michałowi Wasilewskiemu, który swoje doświadczenia zawodowe zdobywał m.in. w Reckitt Benckiserze. Wzmocniono także marketing jednej z najważniejszych marek leków OTC - Gripex, rekrutując na stanowisko senior brand managera Annę Czyż, wcześniej zajmującą się marketingiem piwa (była brand managerem w Grupie Żywiec). Wkrótce do marketingu USP Zdrowie ma dołączyć nowy szef działu badań, jednak Telakowiec na razie nie podaje jego nazwiska.

Wzmacniać core biznes

Ogólne założenia marketingowe USP Zdrowie koncentrują się na wzmacnianiu kluczowych dla firmy kategorii, czyli przeciwbólowych i przeciwprzeziębieniowych. W obu kategoria marketer jest liderem (patrz tabele), jednak w grupie przeciwprzeziębieniowej jego udziały w III kwartale br. zmniejszyły się z 14 proc. do 11 proc. w tym roku (źródło: IMS Pharmascope OTC, wartościowo w cenach detalicznych.)

Ważną grupą produktów w portfolio firmy pozostają także suplementy diety, w których według danych USP Zdrowie jest poza pierwszą piątką. Marketer właśnie rusza z działaniami marketingowymi związanymi z relaunchem preparatu Vigor. W ramach przyjętej strategii rozwiązania kreatywne przygotowała agencja reklamowa Bed & Breakfast. Nową identyfikacją wizualną zajęła się Opus B. Planowane są także działania ATL-owe wspierające markę. Jak mówi Anna Telakowiec, celem relaunchu jest wzrost udziałów Vigoru, który obecnie jest jedną z trzech najsilniejszych marek na rynku multiwitamin. Nie podaje jednak informacji o dokładnej wartości udziałów. Według danych USP Zdrowie na podstawie Pharma Expert (dane sprzedażowe styczeń-październik 2011) marka Vigor ma drugą pozycję na rynku. Nie wiadomo, jakiej wartości budżet marketingowy firma zamierza wydać na wsparcie tej marki.

Już teraz marketer przygotowuje się do kolejnego, wiosennego sezonu, kiedy wzrasta zachorowalność Polaków. To na pewno będzie test sprawności nowego teamu marketingowego.

współpraca: Maciej Florek

Źródło danych: IMS Pharmascope OTC, wartościowo w cenach detalicznych.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.