Adidas rusza po puchar

Marketer wkracza w decydującą fazę komunikacji związanej z Euro 2012. Firma chce pokonać futbolowego lidera - Nike.

Cała Polska coraz mocniej żyje zbliżającymi się rozgrywkami piłkarskimi Euro 2012. Tym bardziej jest to wyjątkowe wydarzenie dla Adidasa, jednego ze sponsorów tego wydarzenia. Pierwsze działania promocyjne ruszyły pod koniec ub.r., kiedy to zaprezentowano piłkę Tango. Teraz jednak rozpoczyna się prawdziwa walka o rząd dusz. Jej efektem ma być pokonanie Nike, obecnego lidera w kategorii futbolowej.

Myślące buty

Ważnym elementem komunikacji związanej z Euro jest wprowadzenie na rynek "inteligentnego" buta piłkarskiego Adizero f50 z systemem miCoach. Jak mówi Łukasz Palczak, brand activation manager kategorii sport performance Adidas Poland, w tym roku firma chce podkreślić nowe pozycjonowanie marki Adidas jako lidera w technologicznych rozwiązaniach dla sportu, a szczególnie piłki nożnej. Buty piłkarskie Adizero f50 są pierwszym modelem, który promuje system miCoach, jednak docelowo wszystkie buty piłkarskie będą miały możliwość korzystania z tej technologii. Umożliwia ona monitorowanie treningu, zapisywanie go i porównywanie z wynikami innych zawodników, w tym także Lionela Andrésa Messiego, który jest międzynarodowym ambasadorem Adidasa.

Wprowadzeniu nowego produktu towarzyszyć będzie wsparcie reklamowe kierowane do chłopców w wieku 14-19 lat grających w piłkę nożną. Działania reklamowe obejmą kampanię w telewizji (adaptację spotu z udziałem Messiego), prasę, internet oraz nośniki reklamy zewnętrznej, m.in. na terenie klubów i szkół sportowych. Kampania będzie realizowana  pod hasłem: "Graj szybko, graj inteligentnie".

W ciągu najbliższych dni ruszy także cykl eventów piłkarskich pod nazwą Micoach Challenge z serii Adidas Football Challenge 2012. W ramach projektu drużyny z czterech miast gospodarzy Euro 2012 (Warszawa, Wrocław, Poznań i Gdańsk) będą walczyły o miano najszybszych miast w Polsce. Jedenastu najszybszych zawodników z każdego miasta weźmie udział w finałowym meczu o bilety na Euro 2012. Micoach Challenge będzie promowany w większości kanałów komunikacji, poza telewizją. Po Polsce będzie także jeździł specjalny samochód, który będzie promował nowy model butów piłkarskich Adizero f50 z systemem miCoach.

Będą przygotowane także specjalne kolekcje produktów piłkarskich. Przy realizacji działań reklamowych Adidas współpracuje z agencją TBWA oraz domem mediowym Carat Polska.

Co po Euro?

Według planów spółki na koniec roku Adidas ma być liderem w kategorii piłkarskiej. Tym samym chce zdeklasować obecny numer jeden – Nike. Nie wiadomo jednak, jaka jest obecnie dysproporcja udziałów między tymi graczami, ponieważ rynek nie jest monitorowany przez firmy badawcze.

Strategia globalna Adidasa planowana do roku 2015 r. zakłada, że najważniejszą kategorią będzie futbol, ale marketer nie zapomina także o innych kategoriach. Igrzyska olimpijskie w Londynie mają być tłem dla promocji kolekcji runningowej. Także kobiety staną się ważną grupą konsumentów. Silniejszy akcent zostanie położony też na kategorię outdoorową, której ambasadorem jest Adam Pustelnik. Na razie marketer nie podaje więcej szczegółów na temat tych działań.

Odmrażające się murawy boisk oznaczają moment, kiedy ruszy sezon piłkarski. Niedługo podczas Euro  na nasze boiska wbiegną także ci najbardziej znani piłkarze. Prawdopodobnie zobaczymy Ronaldo, Xaviego, który także będzie twarzą Adidasa. Głębokie nadzieje pokładane są także w naszej reprezentacji. Zapewne jej sukces mógłby pomóc w realizacji ambitnego planu marketera.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.