Proszek zamiast bagietki

Właśnie ruszył sezon na odchudzanie. Przez ostatnie lata marketerzy serwowali nam przede wszystkim środki na zmniejszenie łaknienia. Teraz oferują niskokaloryczne gotowe posiłki z torebek.

Wiosenna pogoda i lżejsze ubrania bez skrupułów ujawniają dodatkowe kilogramy, jakie przybraliśmy. Chęć ich zrzucenia przed letnim podbojem plaż to wyraźny powód, aby sięgnąć po środki wspomagające odchudzanie. I na to liczą marketerzy, którzy tym razem oferują gotowe niskokaloryczne posiłki, np. wymagające tylko zalania wodą. Kilka lat temu podobny produkt oferował Unilever - Slim Fast. Obecnie z nowymi markami weszły Cederroth i Axcellus. W przeciwieństwie do innych tego typu produktów, które sprzedaje np. Amway, najnowsze preparaty mają być dostępne w masowej sprzedaży.

Firma kosmetyczna Cederroth wchodzi w zupełnie nowy dla siebie segment produktów do odchudzania. Będą one sprzedawane pod marką Allevo, która już istnieje na kilku rynkach europejskich, m.in. w państwach skandynawskich oraz Hiszpanii.

Koktajle i batoniki

Allevo ma być pełną ofertą produktów, które wspomagają odchudzanie. Będą one dostępne w masowej dystrybucji, ale początkowo tylko w sieci Rossmann, aptekach i wybranych hipermarketach Tesco. W ofercie pojawią się zupy, koktajle oraz batoniki. Jak mówi Jarosław Cybulski, prezes Cederroth Polska, Allevo będzie największą nowością firmy w tym roku. Marketer zamierza bardzo szeroko uderzyć z kampanią reklamową swoich produktów. Obejmie ona wszystkie media. Dokładnej wartości budżetu nie podaje. Przy realizacji działań reklamowych firma współpracuje z domem mediowym Starlink. W kampanii zostaną wykorzystane reklamy międzynarodowe, za których adaptację odpowiada dział marketingu Cederroth. Cybulski nie wyklucza, że w kolejnych etapach działań promocyjnych pojawi się polska ambasadorka.

Swojego konkurenta ubiegł Axcellus, który już prowadzi działania reklamowe dla DietaLight. Jest to gama niskokalorycznych produktów, znana w Skandynawii pod nazwą Nutrilett. W kampanii reklamowej wykorzystano oryginalny spot reklamowy. Za planowanie i zakup mediów odpowiada MPG. Wartość budżetu kampanii nie została podana. Marka ta jest także wspierana kampanią rekomendacji autorstwa agencji Streetcom.

Wartość rynku produktów dietetycznych sprzedawanych w aptekach szacowana jest na ok. 100 mln zł. Dwie premiery nowych marek mogą przyczynić się do rozwoju całej kategorii.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.