Szymon Majewski działa!

Bank PKO BP dzięki reklamom z celebrytą pozyskał w ciągu roku 460 tys. nowych klientów.

Marketer poinformował, że od połowy marca ub.r., kiedy wprowadził nową ofertę rachunków osobistych i ruszył z ofensywą reklamową, wykorzystując w kampaniach wizerunek Szymona Majewskiego, założył blisko 820 tys. kont osobistych, z czego 465 tys. otworzyli nowi klienci.

Przypomnijmy, że rok temu po raz pierwszy od 12 lat bank tak gruntownie odświeżył ofertę rachunków, wprowadzając pięć nowych typów kont: Konto Pierwsze – dla młodzieży (13-18 lat), Konto dla młodych (osoby poniżej 30. roku życia, np. studenci), Konto za Zero, które w założeniu ma być alternatywą dla najtańszych rachunków internetowych, oraz Konto Pogodne – dla seniorów (powyżej 60 lat – z pakietem assistance domowym, medycznym i programem rabatów w aptekach Dbam o Zdrowie). Już w ciągu 5,5 miesiąca po wprowadzeniu oferty PKO BP otworzyło ok. 400 tys. nowych kont, z czego prawie 220 tys. nowym klientom.

Rekordowy kontrakt

Bank zawdzięcza to uruchomieniu potężnych inwestycji w reklamę – jak wylicza firma Kantar Media, PKO BP wydał w ub.r. na reklamy w mediach 137,2 mln zł (to wydatki liczone cennikowo), aż o 130 proc. więcej niż w 2010 r. (59,7 mln zł). Drugi w kolejności największy reklamodawca w branży bankowej - Bank Zachodni WBK - wydał w ub.r. o blisko 40 mln zł mniej (98,3 mln zł).

Niedługo po starcie kampanii banku z Majewskim poruszenie w środowisku reklamowym wywołała informacja "Pulsu Biznesu”, że celebryta wynegocjował z bankiem rekordową gażę - 3,32 mln zł za dwuletni kontrakt. PKO BP nigdy nie zdementowało tej informacji, za to wspierając się wynikami sprzedaży, wielokrotnie broniło decyzji o zatrudnieniu gwiazdy. Jak się okazało celebryta jest wyjątkowo skuteczny.

Maciej Burlikowski 1167 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.