Rok Sharpa

Japońska firma wychodzi z cienia. Nie dość, że jest oficjalnym sponsorem Euro 2012, to startuje z nową platformą komunikacyjną.

Sharp należy do tej grupy sponsorów Euro 2012, których trudno zaliczyć do potęg marketingowych. W porównaniu z Coca-Colą, McDonald's czy Orange budżet marketingowy, liczebność zespołu i doświadczenie japońskiej firmy wypadają skromnie. Także aktywność promocyjna Sharpa w stosunku do bezpośrednich konkurentów z kategorii elektroniki - Samsunga i Sony jest mniejsza. Tym bardziej ten rok jest szansą dla marki. Rusza ona nie tylko z kampanią na Euro 2012, ale także nową platformą wizerunkową

Ciężarówka dla fanów

Sharp Fan Labs to najważniejszy projekt marketingowy firmy wokół Euro 2012. Pomysł polega na badaniu zachowań kibiców różnych narodowości podczas oglądania meczów. Akcja składa się z dwóch części - badania ankietowego online i specjalnych ciężarówek, które są wyposażone w sprzęt do badań biometrycznych. Samochody te staną w strefach kibica w Warszawie i Kijowie.

Cała komunikacja marki Sharp koncentruje się na fanach. Firma zbiera też grupę ponad stu kibiców, którzy zostaną zaproszeni do loży VIP na mecze i jako "fan of the match" pojawią się na płycie boiska podczas meczów Euro 2012.

Autorem konceptu Sharp Fan Labs jest brytyjska agencja Work Club. Komunikacja w internecie i social mediach jest realizowana centralnie w wielu wersjach językowych, w tym polskiej z Wielkiej Brytanii. Także ekipa Work Club będzie obsługiwać event Sharpa w strefach kibica.

Marketer planuje także kampanię reklamową w telewizji. Tę z kolei przygotuje jedna z dwóch japońskich agencji: Dentsu lub Hakuhodo, zakupem mediów w Polsce ma zajmować się ZenithOptimedia.

Nowa platforma

Równocześnie Sharp wystartował z nową platformą komunikacyjną This is why". Jej autorem jest wspomniana już brytyjska agencja Work Club. Będzie to pierwsza wizerunkowa platforma dla marki od wielu lat. Dotychczas w Europie, także w Polsce, firma koncentrowała się przede wszystkim na komunikowaniu swoich produktów. "This is why" ma oznaczać odpowiedź Sharpa na różne wyzwania współczesnego świata. Platforma będzie stosowana do różnych produktów, nie tylko audio-wideo i AGD, ale także paneli słonecznych.Na razie bliższe szczegóły działań komunikacyjnych związanych z nową platformą nie są znane.

Sharp w Polsce jest wśród producentów telewizorów numerem cztery z udziałami wartościowymi na poziomie ok. 8 proc. (dane producenta za rok 2011). To najważniejsza część oferty Sharpa. Firma oferuje także m.in. sprzęt audio i AGD (kuchnie mikrofalowe, lodówki).

Firma zapowiedziała także, że w Polsce prawdopodobnie wejdzie w kategorię smartfonów. Będą to aparaty z wyższej półki z systemem Android. Najprawdopodobniej produkty te nie trafią do operatorów, ale do sieci sprzedaży elektroniki. Plany ewentualnego wsparcia nie są znane.

Ten rok może być więc bardzo ważny dla Sharpa. Nowe produkty i intensywna jak na tego marketera kampania mogą mu przysporzyć nowych konsumentów.

 

Tomasz Wygnański 679 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.