Edyta Górniak śpiewa dla ING

Bank postanowił włączyć się w klimat piłkarskich reklam, a do występu zatrudnił Edytę Górniak. Hymn w jej wykonaniu podczas mundialu w 2002 r. przeszedł do historii.

ING Bank Śląski, którego etatową twarzą reklamową jest aktor Marek Kondrat, korzysta chętnie z innych znanych osobistości w swoich reklamach. Ostatnio byli to np.: Jacek Braciak, Wojciech Mecwaldowski, a nawet Beata Tyszkiewicz. Tym razem postanowił zatrudnić Edytę Górniak.

Wielu kibiców piłkarskich pamięta jej bardzo nietypowe wykonanie hymnu narodowego podczas meczu naszej reprezentacji z Koreą Południową podczas mistrzostw świata w Korei i Japonii w 2002 r.

W reklamie bank promuje konta internetowe direct. Kampanii towarzyszy aplikacja na smartfony i tablety pozwalająca kibicom śpiewać przyśpiewki piłkarskie razem z wokalistką. Spot telewizyjny promuje specjalną ofertę programu bankujesz-kupujesz.

- Nasza kampania zbiega się w czasie ze świętem piłki nożnej, dlatego nie sposób uniknąć tematu, którym żyją teraz wszyscy Polacy. Nowy odcinek serialu "WiFi Express" nawiązuje do gorączki towarzyszącej temu wydarzeniu i równocześnie promuje specjalną ofertę programu bankujesz-kupujesz, gdzie nasi klienci mogą kupić w atrakcyjnych cenach nowoczesne tablety. Właśnie dla użytkowników urządzeń mobilnych przygotowaliśmy innowacyjną aplikację "Usta Kibica", która pozwala kibicować naszej kadrze i innym drużynom - mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej ING Banku Śląskiego.

Kibicuj z tabletem

Aplikacja zawiera dziewięć filmów, na których Edyta Górniak śpiewa przyśpiewki piłkarskie wybranych drużyn narodowych. Kibice, przykładając telefon z zainstalowaną aplikacją do twarzy, mogą śpiewająco kibicować najlepszym drużynom głosem polskiej wokalistki. Obecnie aplikacja jest dostępna na telefony z systemem Android. Filmy z przyśpiewkami są również dostępne na stronie www.wifi-express.pl po zeskanowaniu QR kodu.

30-sekundowy spot będzie emitowany w stacjach ogólnopolskich i tematycznych, zaś kampania internetowa obejmuje dedykowany serwis oraz emisję bannerów w największych portalach.

Kreację przygotowała agencja reklamowa Brain, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy PanMedia Western.

W ub.r. Górniak reklamowała kosmetyki marki Soraya. Swego czasu występowała także w reklamach Radia Zet i promowała wodę mineralną Cisowianka (Nałęczów Zdrój).

Wokalistka jest powszechnie rozpoznawalna, ma jednak zarówno rzeszę zagorzałych wielbicieli, jak i zdecydowanych krytyków. Wiosną ub.r. dom mediowy ZenithOptimedia Group wraz z GG Network opublikował wyniki badań na temat odbioru celebrytów w reklamach przez konsumentów (internautów). Górniak znalazła się w grupie ocenianej jako gwiazdy, które miały już swoje pięć minut, a obecnie nie budzą takiego zainteresowania.

Według nieoficjalnych doniesień pojawiających się w mediach Górniak za udział w reklamach ING Banku dostanie 900 tys. zł, natomiast kontrakt reklamowy z Sorayą wyceniano na ok. 1 mln zł.

ING Bank to jeden z największych reklamodawców w branży bankowej - według wyliczeń firmy Kantar Media w ub.r. na reklamy w mediach ATL wydał 69 mln zł, o 6 proc. więcej niż w 2010 r., co dało mu czwarte miejsce wśród najaktywniejszych reklamowo banków.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.