Ubezpieczyciele directowi rosną dzięki współpracy z agentami

Czasy, gdy directy wyśmiewały agentów ubezpieczeniowych, minęły, obecnie ci ubezpieczyciele rosną głównie dzięki multiagencjom.

W I kwartale br. Liberty Direct urosło o 60 proc., a Axa Direct o 40 proc. Głównie dzięki współpracy z agentami. Natomiast Link4 urósł zaledwie o 15 proc.

Polski oddział hiszpańskiej firmy ubezpieczeniowej Liberty Seguros, sprzedający u nas ubezpieczenia majątkowe, głównie komunikacyjne, w I kwartale br. zebrał składkę przypisaną brutto w wysokości 63,1 mln zł, czyli o 40 proc. (23,7 mln zł) więcej niż w analogicznym okresie ub.r.    

Do wzrostu biznesu Liberty Direct przyczynia się przede wszystkim współpraca z agentami. Oferta ubezpieczyciela jest już dostępna w ponad 3 tys. placówek w kraju.

Na koniec I kwartału firma ubezpieczała ponad 340 tys. pojazdów, czyli 61 proc. więcej niż po pierwszych trzech miesiącach 2011 r. 

Przypis składki z OC komunikacyjnego zwiększył się o 70 proc., a z tytułu autocasco o 23 proc. Wysoki wzrost firma zanotowała również w przypadku NNW (60 proc.) oraz assistance (63 proc.). Z kolei sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych zwiększyła się o 19 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

– Przewagę konkurencyjną uzyskujemy dzięki zastosowaniu we współpracy z multiagencjami nowoczesnych rozwiązań operacyjnych wypracowanych w kanale directowym – wskazuje Michał Kwieciński, dyrektor generalny Liberty Direct.

– W pierwszym kwartale o połowę zwiększyliśmy sieć sprzedaży multiagencyjnej i stale dążymy do tego, by liczba współpracujących z nami placówek systematycznie rosła – dodaje Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct.

Od kwietnia br. Liberty Direct ubezpiecza samochody kredytowane przez BNP Paribas Bank Polska. Głównym kanałem dystrybucji kredytów samochodowych przez bank jest sieć ponad 100 mobilnych doradców obsługujących klientów bezpośrednio w punktach sprzedaży samochodów. Bank współpracuje z blisko 3 tys. sprzedawców samochodów nowych i używanych, takich jak dealerzy i komisy na terenie całej Polski. Liberty Direct uznaje współpracę z BNP Paribas za strategiczną.

Liberty Direct nie zwalnia także akcji marketingowo-reklamowej: – W obszarze działań marketingowych jesteśmy cały czas obecni w telewizji i internecie, przy czym część działań promocyjnych kierujemy obecnie – poza klientami – również do agentów – wskazuje Karski.

Podobnie w Axa Direct

Liberty Direct to niejedyna firma, która startowała od sprzedaży ubezpieczeń w modelu stricte directowym, czyli przez telefon i internet, a obecnie rośnie dzięki współpracy agencyjnej. Podobny model rozwoju realizuje także polski oddział francuskiej firmy ubezpieczeniowej Avanssur, działającej u nas pod marką handlową Axa Direct.

W I kwartale br. ubezpieczyciel zebrał 63,9 mln zł składek, o 40 proc. więcej niż rok wcześniej, i na koniec kwartału ubezpieczał ponad 300 tys. kierowców, czyli o połowę więcej niż miał rok temu.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał tego roku. Na koniec marca 2012 r. mieliśmy w portfelu 300 tysięcy klientów. Wysoka dynamika sprzedaży została osiągnięta głównie dzięki istotnemu wzrostowi sprzedaży przez internet oraz przez naszych partnerów zewnętrznych – komentuje Ryszard Bociong, dyrektor generalny Axa Direct.

W całym 2011 r. Axa Direct zebrała 213 mln zł składek.

Axa Direct, która w ostatnich latach była liderem, jeśli chodzi o wydatki reklamowe w sektorze ubezpieczeń, od końca ub.r. zaczęła ograniczać swoją akcję reklamową.

Z kolei Link4, prekursor ubezpieczeń direct w Polsce, zebrał w I kw. br. 81,75 mln zł, o 15,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (70,7 mln zł – dane KNF). Link4 także rośnie dzięki sprzedaży poza call center i internetem – współpracuje m.in. z siecią hipermarketów Tesco.

Cały rynek ubezpieczeń majątkowych wzrósł w I kw. br. o blisko 10,5 proc. PZU odnotowało 8-proc. dynamikę (do 2,44 mld zł), STU Ergo Hestia ponad 12-proc. (do 661 mln zł), zaś TUiR Warta – ponad 15-proc. (do 649 mln zł).

Maciej Burlikowski 1137 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.