Reckitt boi się Vicksa od P&G?

Marketer już teraz reklamuje pastylki na gardło.

Chociaż megamarka leków na przeziębienie - Vicks z portfolio P&G - jeszcze na dobre nie zadebiutowała, na rynku już robi się gorąco. Reckitt Benckiser Polska prowadzi aktualnie  - w lecie kampanię reklamową pastylek na gardło Strepsils. Spoty brandu emitowane są m.in. w tematycznych stacjach telewizyjnych. To nietypowa pora na promocję środków na przeziębienie.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że Strepsils jest obecnie jedyną promowaną w kategorii leków OTC marką. Wprawdzie trwa także kampania reklamowa cukierków Halls realizowana przez Kraft Foods Polska, jednak przypomnijmy, że w tym roku Kraft zmienił pozycjonowanie tej marki - to już nie są tylko cukierki na ból gardła, ale przede wszystkim cukierki, które mają zapewniać głęboki oddech.

Reckitt w kampanii Strepsils zwraca uwagę na kojące właściwości pastylek pomagających w bólu gardła, który może dopaść każdego, m.in. w wyniku przebywania w klimatyzowanych pomieszczeniach.

Można jednak przypuszczać, że działania Reckitta mają bezpośredni związek z debiutem marki Vicks na polskim rynku. Spółka PGT Healthcare buduje właśnie dystrybucję tego leku na grypę i przeziębienie. Launch ma wesprzeć największa w historii kategorii kampania. W ofercie Vicks są również pastylki i dropsy, a więc marka będzie bezpośrednim konkurentem Strepsilsa. Nie udało nam się uzyskać komentarza w sprawie kampanii z firmy Reckitt Benckiser Polska.

W Polsce pod marką Vicks dostępna będzie cała rodzina leków OTC na przeziębienie i grypę. Linia Vicks składać się będzie z dziewięciu produktów obecnych w sześciu kategoriach.

Tomasz Wygnański 664 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.