Coca-Cola zagra w Krakowie

Chociaż projekt Coke Live Music Festival w tym roku odbędzie się nieco w cieniu Euro 2012, sam event zapowiada się bardzo ciekawie. Także pod względem marketingowym.

Sezon letni w tym roku okazał się za krótki dla Coca-Coli. Najpierw wielki program piłkarski, następnie potężny projekt komunikacyjny wokół samego Euro 2012. Na komunikację igrzysk olimpijskich w Londynie, których Coca-Cola jest partnerem, nie starczyło czasu, a Coke Live Music Festival realizowany jest w nieco skromniejszej oprawie marketingowej niż w latach ubiegłych.

Jednak sam event zapowiada się naprawdę imponująco. Od pewnego już czasu program festiwalu adresowany jest do nieco szerszej publiczności, a nie - jak na początku - tylko do ścisłego core targetu marki: ludzi bardzo młodych, w wieku 16-25 lat. W tym roku wystąpią m.in. The Roots, Placebo i Snoop Dogg. Można się spodziewać podobnie jak w latach ubiegłych około 40 tysięcy fanów, w tym wielu z zagranicy.

Doświadczyć marki

Promocja, oprawa marketingowa i komunikacja festiwalu jest skromniejsza niż zwykle. Zrezygnowano m.in. z komunikowanego co roku szeroko projektu dla młodych muzyków "Fresh Noise". Jest za to bardzo ciekawy konkurs mobile. Konsumenci mogą na swoich smartfonach zainstalować aplikację konkursową. W wybranych klubach pojawiły się ikonki, które należy znaleźć i zeskanować za pomocą smartfona. Tak otrzymuje się szansę na wygranie biletów.

Coca-Cola stawia w tym roku przede wszystkim na unikatowe doświadczenie marki na samej imprezie. Przewidziana jest m.in. strefa ekologiczna. Będzie można w niej wymienić zużyte kubki na czapki, smycze, koszulki torby wyprodukowane z użyciem surowców wtórnych. Będzie też strefa sportowa Coca-Coli, gdzie fani muzyki mają zażyć ruchu. Ciekawym projektem jest Coke Clinic - miejsce wypoczynku i relaksu z masażami i salonem kosmetycznym. Organizatorem imprezy jest agencja Alter Art.

Coke Live Music Festival to jeden z dwóch, obok Open'era, "obrandowanych" festiwali w Polsce. Impreza przez lata udowodniła, że jest jedną z najciekawszych platform komunikacyjnych. Z marką Coca-Cola spotka się znów kilkadziesiąt tysięcy fanów.

 

Tomasz Wygnański 787 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.