Coca-Cola zagra w Krakowie
Chociaż projekt Coke Live Music Festival w tym roku odbędzie się nieco w cieniu Euro 2012, sam event zapowiada się bardzo ciekawie. Także pod względem marketingowym.
Jednak sam event zapowiada się naprawdę imponująco. Od pewnego już czasu program festiwalu adresowany jest do nieco szerszej publiczności, a nie - jak na początku - tylko do ścisłego core targetu marki: ludzi bardzo młodych, w wieku 16-25 lat. W tym roku wystąpią m.in. The Roots, Placebo i Snoop Dogg. Można się spodziewać podobnie jak w latach ubiegłych około 40 tysięcy fanów, w tym wielu z zagranicy.
Doświadczyć marki
Promocja, oprawa marketingowa i komunikacja festiwalu jest skromniejsza niż zwykle. Zrezygnowano m.in. z komunikowanego co roku szeroko projektu dla młodych muzyków "Fresh Noise". Jest za to bardzo ciekawy konkurs mobile. Konsumenci mogą na swoich smartfonach zainstalować aplikację konkursową. W wybranych klubach pojawiły się ikonki, które należy znaleźć i zeskanować za pomocą smartfona. Tak otrzymuje się szansę na wygranie biletów.
Coca-Cola stawia w tym roku przede wszystkim na unikatowe doświadczenie marki na samej imprezie. Przewidziana jest m.in. strefa ekologiczna. Będzie można w niej wymienić zużyte kubki na czapki, smycze, koszulki torby wyprodukowane z użyciem surowców wtórnych. Będzie też strefa sportowa Coca-Coli, gdzie fani muzyki mają zażyć ruchu. Ciekawym projektem jest Coke Clinic - miejsce wypoczynku i relaksu z masażami i salonem kosmetycznym. Organizatorem imprezy jest agencja Alter Art.
Coke Live Music Festival to jeden z dwóch, obok Open'era, "obrandowanych" festiwali w Polsce. Impreza przez lata udowodniła, że jest jedną z najciekawszych platform komunikacyjnych. Z marką Coca-Cola spotka się znów kilkadziesiąt tysięcy fanów.
W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.