Milenijne MTV

Stacja chce być kluczowym medium dla młodych ludzi urodzonych w latach 90. Odcina się od "randkowego" wizerunku.

Fot. VIMN/Michał Gilarski
Fot. VIMN/Michał Gilarski
Viacom International Media Networks chce odbudować pozycję MTV na rynku, a także stać się główną stacją dla pokolenia milenijnego, czyli urodzonego w latach 90. Jak tłumaczy Jerzy Dzięgielewski (na zdjęciu), content director youth, MTV tworzy nową kategorię kanałów kierowanych do młodzieży, a nie tylko muzyczną. Jednocześnie chce być liderem tej kategorii kanałów, do której zalicza m.in. AXN Spin. Według danych za lipiec br. MTV w grupie 13-29 lat miało SHR na poziomie 0,45 proc.

Pokolenie Y kocha rodziców i sukces

Zmiany, jakie nadawca wprowadza w kanale, poprzedzone zostały badaniami na kilkunastu rynkach, w tym także w Polsce. Określiły one profil obecnego nastolatka, przedstawiciela pokolenia milenijnego. Istotna jest dla nich zabawa, ale także realizacja celu, jaki sobie wyznaczają. Są bardzo uczuciowi, ale jednocześnie traktują seks dość przedmiotowo. Co ciekawe, sporą inspiracją są dla nich rodzice, a rodzina to dla nich szersze grono, obejmujące także przyjaciół. Dlatego w programmingu stacji pojawią się produkcje pokazujące historie zwykłych nastolatków. Dzięgielewski podkreśla także, że przedstawiciele tego pokolenia są bardzo wyczuleni na fałsz. A ponieważ obecnie właściwie nie funkcjonują subkultury, to współczesny młody człowiek może inspirować się jednocześnie  Michaelem Jacksonem i Lady Gagą.

Więcej kontentu

Wprowadzane zmiany mają odbudować pozycję MTV. Jak mówi Mattias Behrer, SVP general manager youth & music north Europe & MTV International Property Marketing, wzmocnienie pozycji tej stacji jest obecnie kluczowym zadaniem koncernu. W tym celu firma chce wyraźnie zwiększyć swoje nakłady na marketing. Około połowa z nich zostanie skierowana do internetu, przy dużym wsparciu także innych mediów. Dokładnej wartości budżetu nie podał. W ramach inwestycji koncern zamierza tworzyć kontent dedykowany tylko internetowi. Istotnym narzędziem w komunikacji ma być uruchomiona niedawno MTV Mobile (razem z T-Mobile). Koncern nie podaje na razie, ilu użytkowników ma sieć komórkowa. Obecnie ruszyła jedna z największych kampanii promująca program stacji "Inna".

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.