Kraft zamiesza w kawie instant

Na rynku debiutuje pełnoziarnista kawa rozpuszczalna. Kraft Foods chce nią umocnić swoją pozycję w tym segmencie rynku.

 

Kraft Foods Polska wprowadza właśnie markę pod skrzydłami swojego flagowego brandu Jacobs Krönung. To pierwsza na polskim rynku pełnoziarnista kawa rozpuszczalna. I zupełnie nowy rodzaj kawy. Dzięki połączeniu kawy rozpuszczalnej (85 proc.) z bardzo drobno zmielonymi ziarnami kawy (15 proc.) łączy w sobie kawę rozpuszczalną z mieloną.

W Polsce obecnie królują dwa segmenty: kawa mielona oraz rozpuszczalna. Badania konsumenckie Kraft Foods wykazały, że tym, czego brakuje konsumentom kawy rozpuszczalnej, jest pełniejszy i bardziej nasycony aromat oraz smak, który ma kawa mielona.

Millicano pojawiło się w ub.r. w Wielkiej Brytanii. Od początku tego roku Kraft Foods wprowadza nowe marki pełnoziarnistych kaw rozpuszczalnych na kolejne europejskie rynki (Szwecja – styczeń, Francja – luty, Niemcy – kwiecień, Ukraina – czerwiec, Polska, Czechy i Słowacja – sierpień).
Mililcano będzie dostępne w dwóch formatach opakowania: metalowej puszce o pojemności 95 g oraz miękkim opakowaniu o pojemności 75 g. Grupą docelową marki są użytkownicy kaw rozpuszczalnych, szczególnie kobiety w wieku 25-40 lat, które żyją w większych miastach, mają ponadprzeciętny dochód, są aktywne oraz lubią próbować nowych rzeczy.

Zacięta rywalizacja

Kraft będzie wspierał nową markę kampanią pod hasłem "Kawa jutra już dziś". Na okres wprowadzenia produktu zaplanowano silne wsparcie komunikacyjne. Rozpoczęcie kampanii planowane jest na połowę września br.
Na działania marketingowe złożą się: reklama telewizyjna, wsparcie public relations, kampania reklamowa w prasie branżowej, outdoor, działania w internecie, wsparcie w punktach sprzedaży w formie atrakcyjnej oferty promocyjnej oraz akcje samplingowe. Za zakup i planowanie mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starcom, działania PR koordynuje Kuźnia PR.

Jeszcze kilka tygodni temu Kraft silnie wspierał m.in. w telewizji markę Jacobs. W reklamach z udziałem aktorki Magdaleny Różczki pokazywał nowy sposób konsumpcji kawy rozpuszczalnej – możliwość przygotowania z niej kawy mrożonej. Jacobs był w tym roku najsilniej wspieranym przez Krafta brandem (w ofercie ma jeszcze Maxwell House i Carte Noire). Wydatki na reklamę Jacobsa wyniosły w okresie I-VII br. 12,2 mln zł (wg Kantar Media). Maxwell House promowany był głównie poprzez konkursy oraz komunikację w Facebooku (ta kawa przeznaczona jest głównie dla ludzi młodych).

Jeszcze w ub.r. to właśnie Jacobs Krafta był najsilniej wspieraną reklamowo marką kawy – marketer zainwestował w jej wsparcie 23,8 mln zł (z ponad 63 mln zł, jakie wydano na reklamę kawy w ogóle). Jednak w tym roku więcej od Krafta na reklamę kawy wydało Nestle Polska, które jest głównym jego konkurentem w kategorii kaw rozpuszczalnych. Przez siedem miesiecy br. Nestle przeznaczył na reklamę marki Nescafe blisko 13 mln zł. W ostatnich tygodniach marketer ten wspiera głównie markę Nescafe Sensazione Creme - produkt z delikatną pianką.
Kraft Foods nie podał, na jaki udział i jaką sprzedaż Millicano liczy. Marketer wykorzystuje fakt, że w Polsce sprzedaje się coraz więcej kawy rozpuszczalnej. Biorąc pod uwagę, że od dawna w segmencie kaw rozpuszczalnych nie było wielu innowacji, można przypuszczać, że Millicano znajdzie swoje miejsce na rynku.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.