USP Zdrowie jak nowe

Producent leków chce umacniać pozycje w obecnych kategoriach oraz mocno wejść w obszar suplementów diety - szybko rosnącą kategorię na rynku polskim. Dlatego reorganizuje marketing.

W dziale marketingu USP Zdrowie zaszły duże zmiany. Wydzielony zostaje marketing OTC oraz nowa jednostka organizacyjna – marketing FS (food supplements), która będzie skupiać kompetencje marketingowe oraz rozwój nowych produktów. Stanowisko dyrektora marketingu ds. suplementów diety raportujące do dyrektora zarządzającego objął Krzysztof Piotrowski. Jest on absolwentem Akademii Medycznej w Gdańsku, ma tytuł doktora nauk ekonomicznych Uniwersytetu Gdańskiego. Po czterech latach pracy w zawodzie lekarza w 1998 r. dołączył do firmy Merc jako product manager i zajął się lekami Rx i OTC. W 2003 r. związał się z firmą Axcellus, początkowo jako group product manager, a następnie od 2006 r. jako dyrektor marketingu i ds. rozwoju oraz zastępca dyr. zarządzającego. Na tym stanowisku wprowadził na rynek - a następnie nimi zarządzał - m.in. takie marki, jak: Body Max, trany Moller’s oraz Litozin.

W marketingu OTC zwiększa się zakres obowiązków brand managerów oraz group category managerów – nazwy tych stanowisk ulegają zmianie na marketing manager. Marketing managerowie będą w pełni zarządzać strategią swoich kategorii i marek oraz rozwijać nowe produkty w ramach istniejących już brandów.

Kategoria pain będzie koncentrowała się na dwóch największych markach: Ibuprom i Apap. Pozycje marketing managera tej kategorii obejmuje Michał Wasielewski, do którego jak dotychczas będzie raportować Magda Kuklewska, senior brand manager Ibupromu, oraz Magda Krawczyk, brand manager Apapu.

Dotychczasowa kategoria cold & flu zmienia nazwę na cold, cough & alergy (CCA). Anna Czyż obejmie stanowisko marketing managera tej kategorii. Grzegorz Haraziński, senior brand manager, zarządza Gripeksem, jak dotychczas.

Z początkiem października do USP Zdrowie dołączył Marcin Dzioba, który obejmie stanowisko marketing managera kategorii gastrycznej. Dzioba od ponad sześciu lat pracuje w agencji strategicznej i ma doświadczenia w rozwoju kategorii m.in. gastrycznej. Wcześniej pracował ponad siedem lat w marketingu w firmie GlaxoSmithKline.

W ramach marketingu OTC zostaje wydzielona także nowa kategoria young & old, którą zarządzać będzie marketing manager, jednak na tym stanowisku jest obecnie wakat. Jednocześnie osoba ta będzie odpowiadała również za markę Naxii.

W ramach reorganizacji z firmy odejdą cztery osoby, w tym trzy z zespołu marketingu.

USP Zdrowie jest liderem w ujęciu ilościowym OTC na rynku aptecznym (dane IMS Health za pierwsze półrocze br.). Reorganizacja ma na celu zwiększenie aktywności firmy w kategorii suplementów diety. Segment ten w pierwszym półroczu był czwarty pod względem wielkości w całym rynku OTC i wart ponad 62 mln zł, co oznacza wzrost niemal o 10 proc. w stosunku do ub.r.

Maciej Florek 1979 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.