Herbapol Lublin "ma to w naturze"

Producent chce uwspółcześnić i odmłodzić swoją markę, ale tak by zachować związki z tradycją. Przymierza się też do wejścia w nowe kategorie.

Herbapol Lublin SA, wytwórca herbat ziołowych, syropów spożywczych i produktów zielarskich, wdraża nową strategię marki – jej komunikacja będzie prowadzona pod hasłem "Masz to w naturze".
– To wynikło z insightów – konsumenci znają i poważają naszą marką, ale zwłaszcza ci młodsi nie czują z nią kontaktu, więzi, uważają, że to marka raczej dla ich rodziców niż dla nich – przyznaje Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu Herbapolu.
Dlatego Herbapol zdecydował się na odświeżenie marki: lifting logotypu i zmianę facingów opakowań (nowy design zawiera jednak wzory ludowe z różnych regionów Polski mające podkreślać historię i związek marki z naturą). Równocześnie Herbapol Lublin zaplanował największe w swej historii działania reklamowe, na które wyda ok. 5 mln zł. – To około czterokrotność naszego dotychczasowego budżetu reklamowego – potwierdza Czarniecki. Kampania o charakterze wizerunkowo-produktowym obejmie telewizję, outdoor i internet. Pierwszą jej część zaplanowano od 5 listopada do połowy grudnia br., a drugą, dwumiesięczną odsłonę – od połowy stycznia przyszłego roku.
Za opracowanie nowej platformy komunikacji oraz kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa San Markos. Spoty reklamowe wyprodukował Lemonfilm. Liftingiem logo i nowymi projektami opakowań zajął się Art & Craft, planowaniem i zakupem mediów zaś dom mediowy OMD.
Jak podaje Herbapol Lublin, firma jest liderem polskiego rynku syropów spożywczych (udział w rynku 33 proc., MAT JJ 2012), liderem rynku herbat ziołowych (udział w rynku 19 proc., MAT JJ 2012) oraz wiceliderem rynku herbat owocowych (udział w rynku 12,4 proc., MAT JJ 2012). Dyrektor marketingu Herbapolu Lublin przyznaje, że firma rozważa wejście w nowe kategorie produktowe. W jakie konkretnie – nie chce zdradzać, ale zapowiada, że w pierwszej połowie przyszłego roku.

Maciej Burlikowski 1032 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.