Black bije rekordy Komisji Etyki Reklamy

W sprawie kampanii outdoorowej napoju Black do biura Rady Reklamy napłynęło 970 skarg. Jest to rekordowa liczba zgłoszeń.

W związku z rozpoczętą na początku października kampanią dla marki Black (FoodCare) trwa postępowanie Komisji Etyki Reklamy (KER). Jak mówi Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, już kilka dni po jej rozpoczęciu zaczęły napływać skargi w większości dotyczące kampanii outdoorowej napoju Black. Dziś jest ich już rekordowa liczba - 970. Żadna kampania do te pory nie wywołała takiej reakcji konsumentów. 

 

Tyson po godzinie 20

Biuro Rady Reklamy zebrało materiały dotyczące sprawy. Po zakończeniu tego procesu informacje zostały przekazane do firmy FoodCare, aby ta mogła ustosunkować się do zarzutów. Jest to już druga sprawa związana z marką Black w Komisji Etyki Reklamy. Jak zaznacza Konrad Drozdowski, podczas poprzedniego posiedzenia KER firma FoodCare aktywnie uczestniczyła w postępowaniu. Zespół orzekający KER podjął 20 września br. uchwałę, która stwierdzała, że rozpowszechnianie poprzedniej kampanii napoju Black z Mikiem Tysonem powinno się odbywać po godzinie 20. Uchwała ta jednak nie wiąże się z obecną kampanią.    

Firma FoodCare proszona o komentarz w kwestii skarg na reklamę Black przysłała do redakcji obszerne oświadczenie. Czytamy w nim m.in.: "(...) marka Black, jak i cały segment napojów energetycznych nie jest adresowana do dzieci. Osoby poniżej 18. roku życia nie są grupą, do której kierowane są przekazy reklamowe produktów tej kategorii. Konsumentami, a zarazem adresatami przekazów reklamowych promujących napoje energetyczne, również markę Black, są osoby pełnoletnie – młodzi i dynamiczni mieszkańcy dużych miast. Odwoływanie się reklamy marki Black do kobiecego piękna jest zgodne z oczekiwaniami grupy konsumentów, do której kierowany jest zarówno przekaz reklamowy, jak i sam produkt. Jednocześnie sposób prezentacji modelki nie narusza przepisów prawa oraz nie eksponuje niczego ponadto, z czym wszyscy odbiorcy mają na co dzień styczność, chociażby oglądając reklamy firm produkujących damską bieliznę czy popularne filmy lub seriale. Trudno więc mówić o naruszeniu dobrych obyczajów czy zasad dobrego smaku (...)".                    

 

Ocenzurowano...

W ostatnich dniach FoodCare ruszył z kolejną ogólnopolską kampanią napoju energetycznego Black – "Black sex energy", w której firma wykorzystuje szum wywołany przez negatywne opinie i sama "cenzuruje" poprzednią kampanię. Ogólnopolska kampania reklamowa napoju energetycznego Black – "Black sex energy". Działania reklamowe objęły emisję dwóch 15-sekundowych spotów telewizyjnych, reklamę zewnętrzną, prasę oraz internet. Eksponowane na billboardach kreacje reklamowe różnią się od poprzednich czarnym obszarem zasłaniającym ciała modelek. Reklamy można zobaczyć na nośnikach OOH w ośmiu miastach.

Sprawa pierwszej "erotycznej" kampanii zostanie rozstrzygnięta na posiedzeniu Komisji Etyki Reklamy w tym tygodniu. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Mindshare. Autorem kreacji kampanii Grey Group.

Katarzyna Kacprzak 706 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.