Święty Mikołaj rozdaje telewizory za złotówkę

Jak co roku przed świętami operatorzy platform satelitarnych biją się o abonentów. Wraz z nasycaniem się rynku wyścig zbrojeń przybiera na sile.

Idą święta, więc zwyczajowo już operatorzy telewizji satelitarnej prześcigają się z ofertami, by skusić klientów. Gdy w 2009 r. Cyfra+ po raz pierwszy zaoferowała abonentom 23-calowe telewizory LG Full HD za 1 zł, wielu przecierało oczy ze zdumienia. W tym roku wśród ofert dostawców płatnej telewizji można wybierać wśród mnogości sprzętu: telewizorów, tabletów, laptopów czy konsol do gier. Do tego wyścigu dołączają też kolejni gracze.

Najbogatszą bodaj ofertę bonusową przygotowała dla swoich abonentów Cyfra+ (Canal+ Cyfrowy). Ci, którzy wybiorą pakiet Superpremium HD na 1,5 roku (abonament 146 zł miesięcznie), mogą kupić za 1 zł 7-calowy tablet Samsung Galaxy Tab 2, 10-calowy komputer netbook Asus Eee PC lub konsolę do gier Microsoft Xbox 4. Jeśli zdecydują się na droższy pakiet (Prestige HD za 199 zł miesięcznie) i dłuższą umowę (na 2 lata), to operator oferuje im za 1 zł 40-calowy telewizor Samsung LED Full HD lub 10-calowy tablet Galaxy Note. Tę ofertę operator wspiera kampanią reklamową w telewizji, radiu i internecie. Kreację przygotował dział kreacji Canal+ Cyfrowego wraz z agencją Saatchi & Saatchi, a planowaniem i zakupem mediów zajął się ZenithOptimedia Group. Cyfra+ obsługuje ok. 1,5 abonentów.

Cyfrowy Polsat, największy na rynku operator telewizji satelitarnej (ponad 3,55 mln abonentów), nie kazał długo czekać na odpowiedź. Tradycyjnie stawia na niższe ceny, ale wzbogacił także ofertę programową o 20 nowych kanałów. To efekt współpracy m.in. z nadawcami takimi jak BBC oraz Viasat (których w nowym roku będzie obsługiwało reklamowo biuro reklamy Polsatu) oraz Universalem. Telewizja Polsat wprowadza także nowy kanał tematyczny o gotowaniu: Polsat Food. - Nasz nowy pakiet Familijny HD Max z 86 kanałami, w tym 16 HD za 49,90 zł miesięcznie, to obecnie najlepszy stosunek jakości do ceny na rynku - przekonuje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Nie ukrywa, że to również sposób operatora na podwyższenie sobie ARPU (przychodu od pojedynczego abonenta), bowiem operator będzie starał się skłonić abonentów tańszego pakietu Familijnego do skorzystania z obszerniejszej, ale i o 10 zł droższej nowej oferty.

Choć prezes Libicki zastrzega, że nie wierzy w skuteczność rozdawania telewizorów za złotówkę, to jednak CP i tak nie uniknął w tym roku wojny bonusowej. Niebawem ma wprowadzić do promocyjnej oferty dwa tablety (Fergusson S3 DVB-T i Manta MID9701) oraz laptop Acer Aspire E1-571, które mają być dostępne od złotówki. Mocno promuje też internet w technologii LTE (we współpracy z siecią komórkową Plus) - przy zakupie abonamentu za 129,90 zł miesięcznie oferuje tablet Samsung Galaxy 8,9 za 1 zł (umowa na 3 lata).

Kolejni w grze

Do tego wyścigu zbrojeń dołącza właśnie Orange Polska. W ramach oferty FunPack HD, czyli dostępu do internetu (z prędkością od 10 do 80 Mb/s), ofertą 79 kanałów telewizyjnych (w tym 16 HD) i telefonem stacjonarnym (nielimitowane połączenia na numery stacjonarne w Polsce, Unii Europejskiej, USA i Kanadzie) oferuje za 1 zł 32-calowy telewizor Samsung Smart TV 3D Full HD i nagrywarkę z dyskiem 320 GB.

Tę ofertę promuje kampanią reklamową ze swoimi bohaterami, czyli Sercem i Rozumem. Mają oni jednak nową towarzyszkę - Renię. Kreację przygotowała agencja Publicis, planowaniem i zakupem mediów zajął się zaś MEC.

Telewizję via satelita od TP SA ogląda ponad 578 tys. abonentów, kolejne 116 tys. zaś odbiera ją drogą kablową (IPTV). Ofertę telewizyjną TP SA świadczy we współpracy z platformą satelitarną N (ITI Neovision).

Ten ostatni operator także postanowił dopieścić swoich abonentów i tym, którzy zdecydują się kupić pakiet telewizyjny (ponad 500 kanałów, 34 po polsku w tym 34 w jakości HD) na 29 miesięcy, oferuje za 1 zł 32-calowy telewizor Samsunga Full HD.

Platforma N obsługuje 991 tys. abonentów oraz 294 tys. użytkowników oferty telewizji pre-paid (na kartę).

Cyfra+ i platforma N szykują się do połączenia (ma to nastąpić jeszcze w tym roku). 51 proc. w tym joint venture będzie należało do Canal+, 32 proc. - do TVN, a pozostałe 17 proc. ma być w rękach właściciela UPC Polska, największego w Polsce operatora kablowego, który obecnie ma 25 proc. udziałów w Canal+ Cyfrowym.

Obaj operatorzy (N i Cyfra+) oferują także najkrótsze na rynku umowy na 6 miesięcy. Cyfra 49 kanałów za 19 zł, N-ka: 59 kanałów za 39 zł miesięcznie. Bez dodatkowych bonusów.

Fot. Dmitry Rukhlenko/Photogenica

Maciej Burlikowski 1123 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.