Klub Agencji Eventowych zaopiekuje się branżą

Do Klubu należy już siedem agencji eventowych, opublikowano Kartę Dobrych Praktyk.

Mija 20 lat, od kiedy w Polsce działają profesjonalne agencje eventowe. Do tej pory jednak nie było okazji, kiedy przedstawiciele branży eventowej mogliby się spotkać, wymieniać doświadczeniami, uwagami i pracować wspólnie nad podwyższaniem standardów i konkurencji na rynku. - W pierwszym etapie pracy Klubu Agencji Eventowych postanowiliśmy uporządkować swoje "agencyjne podwórko". Przed rozpoczęciem rozmów z klientami przygotowaliśmy Kartę Dobrych Praktyk Agencji Eventowych, w której określiliśmy zasady, według których chcielibyśmy między sobą konkurować - mówi Jacek Olechowski, prezes zarządu agencji EM Lab.

Członkom Klubu zależy na ustaleniu jasnych standardów, które powinny ich zdaniem być normą dla całej branży eventowej. Dotyczą one nie tylko wynagrodzeń agencji, czyli przede wszystkim powstrzymania się od stosowania cen dumpingowych, ale również samej współpracy między nimi i ochrony własności intelektualnej.

Przedstawiciele agencji należących do Klubu tworzą obecnie kierownictwo i sąd koleżeński, który ma sprawować pieczę nad przestrzeganiem zasad zawartych w Karcie i rozstrzygać ewentualne spoty i wątpliwości.

Klub zamierza również przyczynić się do wprowadzenia na festiwalach i w konkursach branży reklamowej kategorii z zakresu działań eventowych.

 
Poza Kartą Dobrych Praktyk przedstawiciele Klubu zaprezentowali logo, które zostało zaprojektowane przez agencję Walk. Głównym jego elementem  jest zdjęcie w konturach  litery E. Każda agencja będąca członkiem Klubu, zamieszczając logo np. na swojej stronie WWW, może zamieścić własne zdjęcie z zorganizowanego przez siebie eventu.
 -   Nie ma bardziej dynamicznego narzędzia w marketing miksie niż event marketing. Event to emocje, różnorodność i dynamika. Aby podkreślić indywidualizm każdego wydarzenia, agencje wchodzące w poczet członków Klubu, mogą dowolnie podkładać swoje zdjęcia - wypełniać literę "E" - obrazami z eventów. Mogą zmieniać swoje logo codziennie, raz na miesiąc czy rok... albo w ogóle - mówi Szymon Walkiewicz, business development director agencji Walk.
 
 

 

Karta Dobrych Praktyk Eventowych
 
Zasada nr 1: aktywność
Członek Klubu zobowiązuje się do aktywnej pracy nad realizacją celów i zadań Klubu.
 
Zasada nr 2: dobra komunikacja
Członek Klubu zobowiązuje się do utrzymywania rzeczowej, otwartej i efektywnej komunikacji z pozostałymi Członkami Klubu. Członek Klubu będzie dążyć do szybkiego rozwiązywania wszelkich wątpliwości i nieporozumień za pomocą bezpośredniego kontaktu z innym Członkiem Klubu lub w ramach innych ustalonych przez Klub procedur.
 
Zasada nr 3: dbałość o wspólną reputację
Członek Klubu będzie promować pozytywny wizerunek Klubu Agencji Eventowych. Członek Klubu nie będzie dyskredytować w publicznych ani prywatnych rozmowach działań pozostałych członków Klubu.
 
Zasada nr 4: zgodność z prawem i dobrymi obyczajami
Członek Klubu zobowiązuje się do postępowania zgodnie z prawem oraz dobrymi obyczajami.
 
Zasada nr 5: dbałość o własność intelektualną
Członek Klubu będzie dążył do uświadomienia klientom, że tworzone przez agencje pomysły na kampanie eventowe stanowią rezultat pracy tych agencji i ich wartościowe dobro. Członek Klubu zobowiązuje się chronić pomysły innych Członków Klubu, w tym m.in. informując Członka Klubu - autora pomysłu - w sytuacji gdy dany klient proponuje realizację kampanii opartej na takim pomyśle.
 
Zasada nr 6: godziwe ceny
Członek Klubu zobowiązuje się do pracy z klientami wyłącznie na bazie godziwego wynagrodzenia. Oznacza to powstrzymanie się od stosowania cen dumpingowych oraz aktywne promowanie modelu wynagradzania eventowych za pomysły, nadzór wykonawczy i prowizję od wolumenu.

Katarzyna Kacprzak 346 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.