Prestiż bardziej na widoku

Diners Club, wystawca prestiżowych kart płatniczych, chce zwiększyć rozpoznawalność marki, zachowując jednocześnie prestiżowy charakter marki; w działania reklamowe zainwestuje 8 mln zł.

Diners Club, wystawca prestiżowych kart płatniczych dla biznesmenów, menedżerów, golfistów itp., postanowił bardzo mocno zainwestować w wizerunek swojej marki w Polsce. Właśnie ruszyła zaplanowana nieprzerwanie na najbliższych sześć miesięcy intensywna kampania reklamowa pod hasłem "Belong". Według informacji firmy inwestycje reklamowo-promocyjne wyniosą ok. 8 mln zł (równowartość 2 mln euro). Jest to część globalnego projektu rewitalizacji marki realizowanego przez Diners Club od 2-3 lat na kilkudziesięciu rynkach na świecie.

W Polsce firma nigdy nie miała dużej kampanii reklamowej. Teraz 30- i 15-sek. spoty będą emitowane w wybranych stacjach telewizyjnych. Diners Club będzie też obecny w prasie, a jak mówi Katarzyna Fatyga, dyrektor sprzedaży i marketingu Diners Club Polska, rozważana jest także kampania outdoorowa. Cały projekt reklamowy jest koordynowany centralnie (zarówno w zakresie globalnej kreacji, która była tylko lokalnie adaptowana, jak i zakupu mediów) przez Diners Club International.

W telewizji emitowane są billboardy sponsorskie Diners Club jako sponsora filmu "Życie Pi" w reż. Anga Lee, który na ekrany kin wejdzie 11 stycznia. Jak mówi Karl Kainzner, dyrektor generalny i członek zarządu DC Bank, właściciela Diners Club Polska, jest to być może początek szerszego partnerstwa z wytwórnią 20th Century Fox i ta współpraca może być rozwijana.

Właścicielem marki Diners Club jest amerykańska firma Discover Financial Services. W ubiegłym miesiącu w Austrii, która obejmuje przedsiębiorstwa Diners Club w Europie Środkowo-Wschodniej, nastąpiły zmiany właścicielskie. Z dotychczasowej firmy Diners Club CEE Holding AG oraz firmy Airplus AirTravel Card został utworzony DC Bank AG, w całości należący do UniCredit Bank Austria. DC Bank objął na zasadzie franczyzy Diners Club w Austrii, Polsce, Czechach i na Słowacji. Marka w tych krajach ma łącznie 280 tys. posiadaczy kart, z czego w Polsce 32 tys. kart. Sieć akceptacji w naszym kraju to 160 tys. punktów usługowo-handlowych.

Oczywiście trudno porównywać pozycję Diners Club z „karcianymi” gigantami, czyli Visą i MasterCardem. Obecnie w portfelach Polaków jest ok. 21 mln kart płatniczych z logo Visy. Ponad trzy czwarte z nich to karty debetowe, a ponad 20 proc. to kredytowe. MasterCard konsekwentnie od lat nie ujawnia danych sprzedażowych. Według danych Narodowego Banku Polskiego na koniec czerwca br. w obiegu w Polsce było 32,6 mln kart płatniczych, w tym 25,7 mln to były karty debetowe, a 6,6 mln to "kredytówki". Obie organizacje płatnicze mocno inwestują w promowanie funkcjonalności płatności zbliżeniowych. W Europie Polska jest jest jednym z liderów we wdrażaniu tychże. Visa chwali się, że już blisko 8 mln jej kart pozwala płacić w ten sposób, a liczba terminali obsługujących tego typu transakcje przekroczyła już 100 tys.

Diners Club nie zamierza walczyć z obydwoma gigantami o masowego konsumenta. Zależy mu na zachowaniu prestiżowego charakteru jego kart. Aby to jeszcze podkreślić, wprowadza do oferty nowe karty Premium. Łączą one w sobie de facto funkcjonalności wszystkich dotychczasowych kart, a więc ubezpieczenie podróżne do 1 mln dol., dostęp do ponad 400 saloników lotniskowych (airport lounges) na całym świecie, zniżki na wielu polach golfowych w kraju i na świecie, a także, i to nowość, dedykowaną obsługę concierge. Wszystko za 800 zł rocznie. Karty Premium Diners Club będzie wydawał jedynie wybranym, najlepszym klientom, choć nie wyklucza, że za jakiś czas ten produkt trafi także do „standardowej” oferty. 

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.