Chcę pracować w Unileverze!

Firma Antal opublikowała wyniki trzeciego badania "Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów", dotyczy ono branży FMCG i retail.

Corbis/FotoChannels
Corbis/FotoChannels
Według danych firmy rekrutacyjnej Antal International aż 12,9 proc. polskich specjalistów chciałoby pracować w firmie Unilever Polska. Na kolejnych miejscach tego rankingu znalazły się Kraft Foods Polska, Nestle Polska i Kompania Piwowarska, ale różnica między liderem rankingu a drugą firmą w kolejności jest spora i wynosi ponad 4 pkt proc. Największy marketer na świecie – Procter & Gamble – znalazł się dopiero na szóstym miejscu w rankingu pożądanych pracodawców ze wskazaniami na poziomie 4,1 proc.

Wśród firm sektora detalicznego najatrakcyjniejszym pracodawcą jest Leroy Merlin. Dalej uplasowały się kolejno: LPP, Douglas, Inditex i Smyk.

– Doświadczeni i kompetentni specjaliści oraz menedżerowie bardzo świadomie wybierają przyszłego pracodawcę. Dobra opinia na rynku niejednokrotnie może zaważyć o pozyskaniu cennego pracownika – komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Rozwój, laptop i fitness

Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy wyróżnione w rankingu Antal International należy styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność. – W sektorze handlu najlepszymi opiniami cieszą się firmy zapewniające możliwość budowania długoletniej kariery oraz pole do rozwoju kompetencji. Przy wyborze oferty pracy istotną rolę pełni także kultura organizacyjna i ocena jakości pracy. Mimo wyzwań, jakie przedstawia aktualny rynek pracy, kandydaci dokładnie analizują czy przyszłe środowisko będzie dla nich rozwojowe i po prostu przyjemne – komentuje Agata Olkowska, konsultantka Antal sales & marketing.
Najbardziej pożądani pracodawcy zatrudnionym oferują szereg benefitów. Do najczęściej spotykanych należy: opieka medyczna, służbowy laptop i telefon oraz karta fitness.

Badanie daje też odpowiedź na pytanie, gdzie kandydaci szukają wiedzy o pracodawcach. W porównaniu z drugą edycją badania, przeprowadzoną w sierpniu 2011 roku, odnotować można znaczący wzrost (o 35 pkt proc.) znaczenia mediów i internetu jako źródła pozyskiwania informacji. Rzadziej były wymieniane targi pracy (27 pkt proc. mniej) czy opinie znajomych niepracujących w danej firmie (13 pkt proc. mniej). Wciąż ponad jedna trzecia respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących.
– Warto zadbać o spójną komunikację nie tylko na zewnątrz, ale także wewnątrz firmy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że jasny przekaz pojawi się równocześnie w wielu źródłach, z których kandydaci czerpią wiedzę – podsumowuje Joanna Kucza, PR & marketing manager w Antal International.

Badanie Antal International "Najbardziej pożądani pracodawcy 2012" przeprowadzone było metodą CAWI oraz CATI, wzięło w nim udział 1557 respondentów.

Tomasz Wygnański 664 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.