MPG i Media Contacts opakowane w Havas Media

Decyzja o rebrandingu domu mediowego przyszła dość niespodziewanie. MPG zmienił nie tylko nazwę, ale także centralę. Teraz musi polubić żabie udka.

Jesienią ub.r. Euro RSCG Worldwide, siostrzana grupa agencji, zmieniła nazwę na Havas Worldwide. Wprowadzono nowe nazwy spółek: Havas Worldwide Warsaw (dawniej Euro RSCG Warsaw), Havas Engage Warsaw (dawniej Euro RSCG 4D), Havas PR Warsaw (dawniej Euro RSCG Sensors) oraz Havas Worldwide Digital Warsaw (dawniej Euro RSCG Digital). Cała ta reorganizacja była przygotowywana przez wiele miesięcy i miała nie obejmować struktur mediowych. Do czasu.

Kilka tygodni temu okazało się, że także domy mediowe wchodzące w skład grupy muszą poddać się reorganizacji. Nie obejmuje ona tylko wprowadzenia nowej nazwy i identyfikacji, ale przede wszystkim stworzenia nowego podmiotu na bazie spółki MPG, działającej w obszarze mediów tradycyjnych, i Media Contacts, czyli agencji mediów interaktywnych. Do tej pory agencje działały niezależnie. Odrębnymi strukturami pozostaną Arena Media i Havas Sports & Entertainment. Razem z Havas Media wejdą w skład Havas Media Group. Jej szefem został Dominique Delport, dotychczas CEO Havas Media France.

Nowe media w centrum

Jacek Dzięcielak, CEO Havas Media, podkreśla, że koncern poprzez zmiany chce podkreślić, że zaczyna myśleć o swoim biznesie w nieco inny sposób. - Połączenie MPG i Media Contacts w Havas Media nie wiąże się ze zwykłym połączeniem kompetencji, ale z zupełnie innym podejściem do nowych mediów, które dla nas staną się centralnym punktem myślenia o konsumentach wielu marek - mówi. - Nowy model firmy pozwala wykorzystać doświadczenie w zakresie mediów z uwzględnieniem filozofii "digital at the core" (digital w centrum komunikacji). Ta zmiana podejścia to bardzo prosty, ale przyszłościowy krok, który umożliwi wykorzystanie pełnego potencjału, jaki niesie ze sobą cyfrowa transformacja, która zaczyna ogarniać już wszystkie media - mówi Jacek Dzięcielak.

W wyniku rebrandingu zespoły klienckie, dotąd offline'owe, a wspierane przez Media Contacts zostaną zasilone dodatkowymi osobami z kompetencjami digitalowymi. W ramach nowej struktury zostają zachowane specjalistyczne komórki: Artemis, Mobext, Socialyse i Affiperf. Rebranding ma nie wpłynąć także na sposób prowadzenia negocjacji przez agencje Havas Media Group.

Poza roszadami w ramach struktur agencji jego pracownicy będą musieli także oswoić się z nową kulturą pracy. Dotychczas MPG podlegało przede wszystkim hiszpańskim oddziałom. Teraz ośrodek decyzyjny został przeniesiony do Paryża. Paella musi ustąpić miejsca ślimakom i żabim udkom.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.