Reklamowy Super Bowl 2013

Finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi stał się nieformalnym świętem narodowym w Stanach Zjednoczonych. XLV finał miał największą oglądalność w historii - 111 mln widzów.

Transmisje telewizyjne z rozgrywek Super Bowl przyciągają przed telewizory miliony widzów, więc reklamodawcy są gotowi płacić wysokie sumy za każdą minutę czasu reklamowego. W 2008 r. średnia cena za jeden 30-sekundowy spot reklamowy w trakcie transmisji na antenie stacji Fox wyniosła 2,7 mln dolarów. Szacuje się, że Fox zarobił z tego tytułu ok. 250 mln dolarów. Wiemy już, że w tym roku padł nowy rekord ceny 30-sekundowej reklamy. Stacja CBS, która transmituje zawody, może już liczyć rekordowe wpływy z reklam. Cena za 30-sekundowy spot wyniosła ponad 4 mln dolarów, czyli 500 tys. więcej niż przed rokiem. Marki, które już zaprezentowały swoje finałowe propozycje, starają się być oryginalne.


Rozkołysz trybuny

Poza rozgrywkami futbolowymi rozstrzygnie się również nieoficjalna walka o najlepszy spot reklamowy. Marki inwestują miliony dolarów, żeby zwrócić uwagę odbiorców i wyróżnić się wśród konkurentów. W ubiegłym roku zwycięzcą był spot przygotowany przez Volkswagena, który w tegorocznych rozgrywkach najwyraźniej również pretenduje do tytułu. Spot rozpoczyna się serią fragmentów filmików z YouTube, a kończy radosnym pląsem bohaterów przy piosence "Come On Get Happy" w wykonaniu legendy reggae Jimmiego Cliffa.

Akcenty muzyczne stały się również mocną stroną Toyoty. Aktorka Kaley Cucco (z serialu "Big Bang Theory") przechadza się ulicami miasta i za pomocą pstryknięcia palcami spełnia życzenia. Jednak prawdziwą gwiazdą tej reklamy z pewnością jest hit z 1995 r. "I wish" w wykonaniu Skee-Lo, który ma szansę wzbudzić falę nostalgicznych westchnień na trybunach.

Taco Bell w spocie "Grandpa goes wild" nie tylko wizualizuje marzenie niejednego fana futbolu o skuterowym szaleństwie na płycie boiska, ale również zwraca uwagę dobrze znanym motywem muzycznym z "Jump Around" House of Pain.

 

 

 

 

Poza występem Beyonce podczas finału z pewnością zwróci uwagę propozycja przedstawiciela sektora spożywczego - marki Wonderful Pistachios, dla której koreańska pop gwiazda jednego hitu "Gangnam Style" Psy, przygotował jego specjalną wersję.

Zaangażuj odbiorców

Kampania przygotowana przez agencję Wieden & Kennedy przedstawia wyścig przez pustynne piaski do ogromnej butelki coca-coli. W wyścigu biorą udział motocykliści, tancerki oraz kowboje - widzowie będą mogli wybrać grupę, która powinna zwyciężyć. Głosowanie potrwa do ostatniej sekundy transmisji turnieju Super Bowl. Z kolei główny rywal Coca-Coli koncern PepsiCo zaprosił fanów do przesyłania swoich zdjęć, które mają szansę pojawić się na telebimach podczas otwarcia turnieju przez wspomnianą Beyonce.

 

Nie wszystkie marki zaprezentowały już swoje spoty reklamowe. Znaczna ich część będzie miała premierę podczas finału Super Bowl już w niedzielę 3 lutego.

Katarzyna Kacprzak 315 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.