McCann jak nowy

- Chcę zostać w Warszawie jeszcze co najmniej pół roku i znacznie poprawić pozycję McCann Warsaw. Chciałbym, żebyśmy znaleźli się w pierwszej trójce najlepszych agencji reklamowych w kraju - deklaruje i Richard Bonner-Davies, CEO McCann Worldwide w regionie CEE.

Richard Bonner-Davies
Richard Bonner-Davies
Być może wszystkie zmiany w agencji zaczęły się od poruszeń na szczycie sieci, kiedy to Harris Diamond został nowym CEO McCann Worldgroup. Zastąpił on Nicka Braina, który pełnił funkcję CEO McCann Worldgroup przez ostatnie dwa lata. Następnie Richard Bonner-Davies, prezes McCann WorldGroup w Europie Wschodniej i Środkowej, z początkiem nowego roku zaczął bliżej przyglądać się działaniom agencji w swoim regionie i postanowił zainterweniować w Polsce. Pierwszym posunięciem było tymczasowe zajęcie stanowiska dyrektora generalnego agencji w Polsce.

Zmiany, zmiany

W styczniu agencję opuściły Anna Jaszczuk, chief growth officer, oraz Agata Grabowska, human insight director, co było początkiem roszad na najwyższych stanowiskach w strukturze agencji. Kilka tygodni później z McCann Warsaw pożegnał się Jarosław Nowicki, dyrektor finansowy i wiceprezes, który był związany z firmą prawie 20 lat. Na statku, który odpłynął z agencji, znaleźli się również Wojciech Dagiel i Iwona Kluszczyńska, którzy wspólnie odpowiadali za kreację w McCann Warsaw. Wisienką na torcie była informacja, którą oficjalnie przekazał 19 lutego Richard Bonner-Davies: - W związku z wprowadzaniem nowej strategii rozwoju Grupy McCann w Polsce Piotr Łysak przestaje pełnić funkcje dyrektora zarządzającego, czekają na niego nowe wyzwania w McCann WorldGroup w Europie.

"Będą nam zazdrościć"

Od 18 lutego br. grupa McCann przywitała nowego dyrektora kreatywnego (executive creative director). Został nim Jacek Szulecki, który zastąpił Wojciecha Dagiela i Iwonę Kluszczyńską, którzy do tej pory wspólnie odpowiadali za kreację w agencji. Jacek Szulecki przeszedł do McCann WorldGroup z agencji Havas Worldwide, gdzie przez ostatnie siedem lat był dyrektorem kreatywnym i odpowiadał za budowanie wizerunku agencji. Jacka Szuleckiego ma wspierać Agnieszka Wichracka, która objęła stanowisko dyrektora działu obsługi klientów (client service director). Od 2010 r. była związana z agencją Havas Worldwide Warsaw, gdzie pełniła funkcję group account directora. Obydwoje przejęli odpowiedzialność za bieżące działania operacyjne agencji McCann Warsaw. - Lubię wyzwania i cieszę się, że wspólnie będziemy rozwijać agencję McCann na polskim rynku i wierzę, że sprawimy, iż inne agencje będą nam zazdrościć - dodaje Jacek Szulecki. Stanowisko dyrektora finansowego grupy McCann objęła Dobrosława Snarska-Pełka, która na tym stanowisku zastąpiła Jarosława Nowickiego. W tym czasie Wojciech Dagiel znalazł pracę w Havas Worldwide Warsaw, gdzie od II kwartału br. na stanowisku chief creative officera będzie odpowiedzialny za kreację całego Havas Worldwide w Polsce.

Znak zapytania

Jeżeli chodzi o stanowisko przyszłego CEO McCann Warsaw, Bonner-Davies nadal nie podaje żadnych  nazwisk. Przejęcie obowiązków ma nastąpić jeszcze w pierwszej połowie br. - To kwestia kilku miesięcy. Chcę zostać w Warszawie jeszcze co najmniej pół roku i znacznie poprawić pozycję McCann Warsaw na rynku. Agencja powinna być bardziej konkurencyjna. Chciałbym, żebyśmy znaleźli się w pierwszej trójce najlepszych agencji reklamowych w kraju - dodaje Bonner-Davies.

W portfolio McCann Warsaw znajdują się m.in. marki Tyskie Klasyczne, Lech, Chevrolet oraz Coca-Cola i MasterCard obsługiwane w całym regionie. W 2012 roku żaden znaczący klient nie zrezygnował ze współpracy z agencją. W lutym br. McCann Warsaw zdobył budżet Ranigastu (Polpharma). Jak wynika z naszych informacji, agencja zamknęła ubiegły rok wynikiem dodatnim i spełniła założenia budżetowe
wyznaczone przez centralę z Londynu. Patrząc na działania w McCannie w ubiegłym roku, nie można oprzeć się jednak wrażeniu, że w zakresie new business wyniki są poniżej oczekiwań. Przydałoby się jeszcze kilka większych budżetów, zwłaszcza lokalnych.

Można powiedzieć, że na polskim rynku pojawiła się właśnie nowa agencja, tylko pod dobrze znaną nazwą - McCann. Oczy branży będą skierowane w tym roku na działania McCann Warsaw, szczególnie że zapowiedzi Richarda Bonnera-Daviesa są bardzo śmiałe.








Katarzyna Kacprzak 299 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.