Agencje na walizkach

W walizce najważniejsza jest prezentacja, bez niej przetarg nie może się odbyć. Ciekawe konkursy online'owe rozstrzygnęła m.in. Grupa Żywiec, a farmaceutyki przejrzały domy mediowe.

Marketer jest jak lotnisko. Kiedy zapada decyzja o rozpisaniu przetargu, agencje krążą między klientami z walizkami pełnymi prezentacji, w których idee strategiczne, mediowe czy interaktywne konkurują między sobą niczym linie lotnicze.

Jednym z większych punktów przeładunku była ostatnio Grupa Żywiec. Przeprowadziła ona kilka ciekawych przeglądów interaktywnych, w tym na flagową markę Żywiec oraz Warkę. W obu przypadkach budżetu broniła agencja Pride & Glory Interactive. Niestety, bez efektu. Online'owa obsługa Żywca trafiła do agencji Gong. Przetarg dotyczył pełnego zakresu obsługi interaktywnej, w tym także social mediów. W konkursie brały udział również agencje Artegence, OS3 Multimedia i Tribal DDB. Warkę zgarnęła zaś agencja The Digitals. Zakres obsługi był analogiczny do Żywca. Agencja pokonała w tym przetargu Opcom, Netizens oraz Interactive Solutions. Grupa Żywiec w momencie powstawania tego tekstu nie rozstrzygnęła konkursu interaktywnego na lokalną markę Królewskie, w którym walczą Astoria Avenue, Hypercrew, Point of View oraz Socializer. Wyniki mamy poznać w najbliższych dniach.

Straty Pride & Glory częściowo rekompensuje wygrana w przetargu digitalowym na mBank. Agencja razem z działającą z nią w ramach jednej grupy Heureką pod koniec lutego oficjalnie przejęła ten budżet. Wcześniej działaniami interaktywnymi tego klienta zajmowała się agencja Ambasada (Grupa CzteryCzwarte). Ta firma realizowała również działania ATL mBanku.

Mediowe loty farmaceutyków

Na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy firmy farmaceutyczne postanowiły zorganizować kilka przeglądów, tym razem mediowych. Domy mediowe spakowały odpowiednie slajdy i rozpoczęły "tour" po potencjalnych klientach.

Valeant Pharmaceuticals rozstrzygnął przetarg mediowy z początkiem lutego br. Wyłonił w nim dwa zwycięskie domy - Easymedia i MediaVest. Tym samym marketer podzielił swój budżet na konkretne marki. Easymedia zajmie się obsługą trzech brandów, jednym z nich jest Chlorchinaldin. Pozostałych marek klient nie chciał podać do momentu startu ich wsparcia reklamowego. MediaVest z kolei zajmie się planowaniem i zakupem mediów na potrzeby marek: 4Flex, Falvit, Vitasteron i Vitaral. W przetargu poza zwycięskimi firmami brał udział również dom mediowy Maxus.

Easymedia jest podwójnym zwycięzcą w przetargach na zakup powierzchni dla sektora farmaceutycznego. Ten dom mediowy wygrał nie tylko marki Valeanta, ale także konkurs na planowanie i zakup mediów Unipharmu. Nie udało nam się ustalić, jakie inne domy mediowe brały udział w przetargu. Dla jednej z ostatnich kampanii planowaniem i zakupem mediów zajął się krakowski dom mediowy IQ Media.

Na razie wydarzeniem pierwszego kwartału pod kątem przetargów jest rozpisanie konkursu mediowego przez USP Zdrowie. Przedstawiciele marketera nie zdradzają nazw biorących w nim agencji. Wiadomo jedynie, że jest w nim broniący budżetu Starcom i jeszcze trzy pozostałe firmy. Z wypiekami na twarzy będę śledził tablicę odlotów, na której będą pojawiać się nazwy kolejnych domów mediowych startujących do wspólnego lotu z USP Zdrowie.

Życzymy szczęśliwej podróży.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.