Zaginione grand prix

W tegorocznych edycjach konkursów Media Trendy oraz KTR nie przyznano najważniejszych nagród.

W Media Trendach 2013 przyznano 11 nagród i 22 wyróżnienia. Zabrakło jednak grand prix. 



W konkursie Young Media Lions nagrodę główną – wyjazd na Festiwal Cannes Lions – zdobył team z domu mediowego Starcom: Anna Kozłowska i Monika Dzikiewicz. Wyróżnienia otrzymali: Agata Szymańska i Tomasz Przeździecki z domu mediowego Maxus, Natalia Bielińska i Kaja Białowąs z domu mediowego MEC oraz Anna Dąbrowska i Bartosz Niewiadomski z domu mediowego Equinox.



Najwięcej nagród, wyróżnień i nominacji zdobyły agencje: OMD (3 nagrody, 1 wyróżnienie, 4 nominacje), DDB Warszawa (3 nagrody, 1 wyróżnienie, 2 nominacje), Starcom MediaVest Group (1 nagroda, 5 wyróżnień, 2 nominacje).



Pozostałe agencje docenione w tegorocznym konkursie to m.in: MediaCom Warszawa, Tribal DDB, MEC, Heureka, K2.

W tym roku po praz pierwszy ogłoszono ranking agencji i domów mediowych oraz mediów. Na ich czele są odpowiednio OMD i AMS. Nagrody specjalne trafiły do: YouTube (Medium Roku), wojna o ACTA (Wydarzenie Roku) oraz do polskich paraolimpijczyków (Człowiek Roku).

Święto kreacji

Prace nadesłane do tegorocznego konkursu KTR oceniało 74-osobowe jury. Obradom jubileuszowej edycji konkursu przewodniczył Kot Przybora, dyrektor i współzałożyciel agencji PZL. Kierował obradami jury oceniającego cztery kategorie: reklama drukowana, film/radio i kampania oraz specjalnemu jury przyznającemu grand prix KTR. Pozostałym obradom przewodniczyli: fotografia - Wojciech Dagiel, warsztat film/radio - Dariusz Zatorski, ilustracja - Przemysław Truściński, design - Wojtek Mierowski, media interaktywne - Arek Szulczyński, active advertising - Przemysław Wojak, marketing miejsc - Adam Mikołajczyk.

Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives, w których rywalizowało 88 dwuosobowych zespołów złożonych z młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Najlepsi w konkursie Young Creatives będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions.

Tytuł Agencji Roku otrzymało Saatchi & Saatchi. Na drugim miejscu znalazła się agencja DDB Warszawa, na trzecim Ogilvy & Mather Advertising.

Grand prix nie było. Nagrody specjalne otrzymali: Fotograf Roku - Magda Wunsche & Samsel, Dom Produkcyjny Roku - Graffiti Film, Studio Postprodukcyjne Roku - Badi Badi, Reklamodawca Roku - ING Bank Śląski.

Złotem zostali nagrodzeni: Interactive Solutions, Havas Worldwide i Ogilvy & Mather Advertising/OgilvyOne (kategoria active advertising); Canal+ Cyfrowy, White Cat Studio i Chigo Design (kategoria design); "K MAG Magazyn" i Summer76 (fotografia); Platige Image i Ola Cieślak (ilustracja); Ogilvy & Mather Advertising (kampania); 180heartbeats/JvM (media interaktywne); DDB Warszawa i Ogilvy & Mather Advertising (radio); Saatchi & Saatchi (reklama drukowana); Brain i Interactive Solutions (reklama/film).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.