"Women's Health" nie chce być drugim "Shape'em"

Siostrzany magazyn "Men's Health" chce stworzyć własną kategorię. "Women’s Health" proponuje styl well-being, czyli życie w harmonii ze swoim ciałem i umysłem.

Od kilku dni na rynku dostępny jest nowy tytuł "Women's Health", wydawany przez Motor-Presse Polska. Pierwsze dni sprzedaży pisma na tyle pozytywnie zaskoczyły spółkę, że właśnie zdecydowała o dodruku 16 tys. egz. Początkowo magazyn ukazał się w nakładzie ok. 100 tys. egz. i cenie 7,99 zł. 

Więcej niż tylko o odchudzanie

"Women's Health" ukazuje się na licencji amerykańskiego wydawnictwa Rodale Inc. i dotychczas na innych rynkach dość szybko zjednywał sobie rzeszę wiernych czytelników. Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że polskie wydanie "Women's Health"  ubiegnie Agora, wprowadzając na rynek "Happy". Tytuł jednak po kilku numerach zniknął z rynku. W opinii wydawcy formuła "Women's" jest inna i dlatego wróży mu sukces.

Jak mówi Krzysztof Komar, prezes wydawnictwa Motor-Presse, "WH" nie jest podobny do "Shape'a" (Marquard Media), ponieważ ten - jak sama nazwa wskazuje - koncentruje się na pokazaniu, jak uzyskać zgrabną sylwetkę. Nie jest też podobny do jakichkolwiek innych magazynów o zdrowiu, bo one skupiają się na tym, jak zapobiegać różnym dolegliwościom i radzić sobie z nimi. - "Women’s Health" proponuje styl życia, który po angielsku nazywa się well-being - co można by przetłumaczyć jako życie w harmonii ze swoim ciałem i umysłem. Ponieważ jest magazynem lifestyle, to ogromnie ważna jest jego edytorska jakość - dodaje, tłumacząc tym cenę wyższą od innych magazynów. Maciej Kita, buying director OMD, uważa, że obecnym nakładem i promocją pismo może powalczyć nie tylko z bezpośrednim konkurentem, jaki jest "Shape", ale także z magazynami luksusowymi. - Sam układ pisma jest atrakcyjny, czytelny, przejrzysty, prosty spis treści, podzielone sekcje tematyczne, dłuższe teksty przedzielone krótkimi, szybkimi poradami. Przy konkurencyjnej cenowo powierzchni reklamowej wróżę sukces również na polu pozyskiwania reklamodawców - dodaje Kita. Jego kolega z tej samej grupy Michał Daniluk, dyr. zarządzający PHD, dodaje, że odchudzanie, zdrowy styl życia to tematy coraz bardziej interesujące Polki ze względu na rosnącą siłę nabywczą i coraz większy wpływ kultury zachodniej na nas jako społeczeństwo. - Dla jego istnienia w przyszłości kluczowe będzie to jak będzie wyglądała jego wersja na tablety, szczególnie w grupie docelowej magazynu może stanowić istotny kanał dystrybucji - dodaje Daniluk.

Na razie wydawca tylko informuje, że od jesieni tytuł ma być wydawany jako dwumiesięcznik, a w 2014 r. jako miesięcznik.

"Women's Health" dołączy do magazynu "Men's Health", który według danych ZKDP za ub.r. jest liderem w segmencie pism męskich. Jego średnia sprzedaż ogółem w tym czasie wyniosła 59 tys. egz. W top trójce są jeszcze "Playboy" i "CKM" (oba Marquard Media). Motor-Presse wydaje także m.in. "Runner's World", "Auto Motor i Sport" i "Motocykle".

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.