Telewizja Puls myśli o pierwszej czwórce

Prezes Telewizji Puls jest przekonany, że po zakończeniu procesu cyfryzacji na rynku nie będzie już stacji z udziałami w widowni rzędu 15 proc. Jego stacje chcą mieć łącznie 7 proc. i tym samym powalczyć o pozycję z m.in. TVP2.

Telewizja Puls będzie pierwszym nadawcą telewizji naziemnej, który zakończy nadawanie analogowe i przejdzie tylko na cyfrowe. Kolejne stacje wyłączają swoje nadajniki analogowe do 23 lipca. Jednak oszczędności z tego tytułu, w ocenie przedstawicieli stacji, nie będą duże. Tymczasem Telewizja Puls ma bardzo ambitne plany. Jak zapowiada Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls (na zdj.), punktem przełomowym dla firmy będzie osiągnięcie 7-proc. udziału w rynku widowni łącznie przez TV Puls i Puls 2. Ma to nastąpić w ciągu około roku. Ostatnio TV Puls w kwietniu miał SHR w wysokości 3,01 proc., a Puls 2 – 0,80 proc. Według przedstawicieli telewizji zakończenie procesu cyfryzacji telewizji naziemnej oraz doszacowanie panelu telemetrycznego przez Nielsena pokaże realną pozycję TV Puls.

Na razie nadawca, podobnie jak w poprzednich latach, zamierza zwiększać swoje inwestycje w programming. Już w jesiennej ramówce TV Puls mają się pojawić trzy nowe produkcje realizowane we współpracy z lokalnymi firmami producenckimi. Obecnie ruszyła także kampania promocyjna stacji w środkowo-wschodniej Polsce. Obejmuje ona lokalne tytuły prasowe, stacje radiowe, mobilne nośniki outdoorowe i internet. Ta kampania ma poprawić świadomość stacji w regionie, w którym często z powodu nadawania wyłącznie analogowego, była niedostępna.

Osiągnięcie zakładanego udziału w rynku widowni ma, zdaniem prezesa telewizji, poprawić pozycję negocjacyjną z reklamodawcami, głównie w obszarze sprzedaży spotowej, a nie pakietowej, jaką teraz prowadzi. Przypomnijmy, że kanały Telewizji Puls obsługiwane są przez TVN Media w ramach oferty Premium TV. Dąbski zapowiada, że nie zamierza tworzyć własnego biura reklamy, tylko współpracować z brokerami. Według danych telewizji za 2012 r. przychody cennikowe z reklam wyniosły ponad 203 mln zł.

Finansujemy się sami

Jak wynika z szacunków spółki, tegoroczne przychody mają przekroczyć poziom 100 mln zł. Dokładnej wartości firma nie podaje. Także w tym roku Telewizja Puls chce osiągnąć break even point kanału Puls 2. Telewizja nie wyklucza, że za rok weźmie aktywny udział w rozmowach z partnerami. Dąbski podkreśla jednak, że rozważa tylko partnera strategicznego, który wniósłby know how, zaplecze programowe, a nie kapitał. Wśród nadawców, którzy jego zdaniem mogliby być zainteresowani takim partnerstwem, są właściciele np. stacji tematycznych, ponieważ telewizja naziemna może być niezbędna dla dalszego ich wzrostu. W ocenie szefa telewizji za rok stacja będzie w optymalnym dla siebie momencie, aby rozmawiać o dalszych krokach rozwoju. Spółka nie planuje jednak inwestycji w trzeci kanał.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.