Clio ubiera się u Hilfigera

O nowojorskiej gali, na której 180heartbeats + Jung v. Matt odebrała nagrody za projekt Rak'n'Roll Records, pisze Adam Marzec, concept director agencji.

Zespół 180heartbeats + Jung v. Matt, od lewej: Adam Marzec - concept director, Mikołaj Sadowski - dyrektor kreatywny i partner , Marcin Gaworski - dyrektor zarządzający i partner
Zespół 180heartbeats + Jung v. Matt, od lewej: Adam Marzec - concept director, Mikołaj Sadowski - dyrektor kreatywny i partner , Marcin Gaworski - dyrektor zarządzający i partner
Historia nowojorskich Clio Awards sięga 1959 r., kiedy to Wallace A. Ross nazwał nagrodę imieniem greckiej muzy, która była "czcicielką i gloryfikatorką historii, doskonałych uczynków i osiągnięć". Pierwszą kategorią była Excelence in Television, przyznawana przy okazji American TV and Radio Commercials Festival. Georg Olden zaprojektował statuetkę, a kategoria radio pojawiła się w 1967 r. Mad Meni ze Sterling Draper Cooper Price zdobyli złoto za telewizję, a w latach 70. pojawił się Print. Clio zaczęło zarabiać. Nawet 2,5 miliona dolarów rocznie.
Gala z 1991 r. została okrzyknięta mianem "The Most Bizarre Event in Advertising History". Nagród nie przyznano, nie odbyła się ceremonia, a pijani goście - którzy zapłacili po 125 dol. za zgłoszenie - obrzucali się bułkami. Pan Evans, ówczesny prezydent Clio Awards, nie odbierał telefonów. Pracownicy, wliczając w to córkę pana Evansa, nie dostali wypłat. Złośliwi podejrzewają, że cały szwindel miał coś wspólnego z uzależnieniem pana Evansa od narkotyków.
W 1992 r. Clio ogłosił bankructwo, z solidnym długiem na poziomie jednego milliona dolarów. Ale prestiż pozostał. Różni ludzie i organizacje kupowali prawa do nagród za różne pieniądze, ale ostatecznie Clio Awards wylądowało w rękach e5 Global Media, właściciela "AdWeek" i "Billboard Magazine".
W 2013 r. w social mediach wybuchła awantura, bo w jury nie zasiadała żadna kobieta. Szowinistyczny skład jurorski przyznał cztery grand prix. Grand Clio w Public Relations odebrali panowie z Cheil Worldwide za "Bridge Of Life" - piękny pomysł, który zamienił most samobójców w Seulu w most niesamobójców w Seulu. 2Pac też powstał z grobu i razem z chłopakami z Digital Domain zdobył Grand Clio w kategorii Content & Contact. BBH London odebrało filmowe grand prix za "Three Little Pigs" dla Guardian Brand. Genialna kampania dla Ray-Bana "Never Hide", która - nie wiedzieć czemu - w Polsce widoczna jest w kompletnie wykastrowanej wersji, otrzymała Grand Clio w kategorii Print. W zaistniałej sytuacji "The Most Popular Song" z JWT Puerto Rico musiało zadowolić się Grand Clio w kategorii Integrated Campaign.
Wzruszony Tommy Hilfiger zapowiadał Lifetime Achievement Award dla George'a Loisa, twórcy słynnego w latach 80. billboardu na Times Square, który ustawił karierę... Tommy'ego Hilfigera. Lois jest także autorem legendarnych reklam ESPN, MTV i słynnego spotu linii lotniczych Braniff "If You Got It, Flaunt It" z udziałem m.in. Salvadora Dali i Andy'ego Warhola.
Prestiżowy tytuł Brand Icon odebrała Coca-Cola. To taka firma, która wymyśliła św. Mikołaja i pierwsze vending machines. Potem je ulepszyli.
W tym roku w nowojorskim Muzeum Historii Naturalnej pojawili się też znakomici goście spoza świata agencji reklamowych. Za wyrazisty wpływ na współczesną modę Patricia Fields - stylistka "Sex and The City" - otrzymała Honorary Award. Ta sama nagroda trafiła również do Will.I.Ama z zespołu Black Eyed Peas, który - jak się okazało - jest świetnym kreatywnym. Jego inicjatywa zjednoczyła Beats by Dre, Levi'sa i Coca-Colę w ramach projektu Ekocycle.
Podczas after party goście raczyli się koktajlami, słuchając repertuaru Miguela, zdobywcy nagrody Grammy i wschodzącej gwiazdy nowojorskiej sceny. Wychodząc z Muzeum razem z wesołą gromadką zaprzyjaźnionych osób, wsiedliśmy do autobusu. Kierowca zapytał "Dokąd was zawieźć?". I zawiózł nas pod same drzwi klubu. Po drodze okazało się, że w latach 90. nasz kierowca pracował w recepcji nowojorskiego oddziału Ogilvy & Mother.

Tomasz Wygnański 683 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.