Lato konkursów

Mimo wakacyjnej aury klienci postanowili sprawdzić kondycję współpracujących z nimi agencji. Na razie najciekawsze projekty przypadają K2.

Marketerzy nie wzięli jeszcze urlopów. Agencje znowu stanęły do rywalizacji w przetargach.

Dużo pracy ma na pewno K2. Agencja wygrała niedawno spore budżety. Przede wszystkim utrzymała obsługę online'ową Heinekena z portfolio Grupy Żywiec. Jak się okazało, konkurs na tę markę był poszerzony o obsługę Desperadosa w internecie. K2 odebrała ten projekt od Przeagencji. Poza tymi firmami do tego przetargu zostały zaproszone jeszcze Lemon Sky, Next (Grupa Starcom MediaVest) oraz Pride & Glory Interactive (obecnie VML Poland).

Mediowa jednostka K2 będzie także odpowiedzialna za przygotowanie gry w Facebooku dla jednej z marek Amwaya. Agencja wspomoże komunikację marki Nutrilite, sponsora premium i oficjalnego dostawcy suplementów diety klubu piłkarskiego AC Milan. Agencja zwyciężyła w międzynarodowym przetargu Amwaya, w którym brały również udział firmy z Niemiec i Włoch. W ramach projektu K2 Media przygotuje dla należącego do Amwaya brandu aplikacje wspierające aktywność fanów na europejskich fanpage‘ach należących do Nutrilite oraz zaplanuje ich komunikację. Współpraca ma charakter projektowy. Pierwsza z podzielonej na cztery etapy gier będzie dostępna już podczas wakacji. Jej celem jest promocja współpracy firmy z AC Milanem oraz zaangażowanie fanów drużyny w komunikację w Facebooku.

Zespół K2 walczy dalej. Tym razem o utrzymanie obsługi interaktywnej jednego z jej kluczowych klientów - Coca-Coli, dla której pracuje od kilkunastu lat. Wiemy, że K2 jest na short-liście tego konkursu, jednak klient nie chce podawać szczegółów rywalizacji. Zakres digitalowego przetargu Coca-Coli prawdopodobnie wykracza poza Polskę. Coca-Cola Poland Services nie komentuje naszych doniesień.

Detaliści i FMCG

Jak podał serwis BrandRepublic, detalista TK Maxx rozpoczął paneuropejski przetarg na obsługę w mediach społecznościowych i PR. Marketer szuka jednej agencji o zasięgu międzynarodowym, która zajmie się tymi dwoma obszarami. Z naszych ustaleń wynika, że przetarg ten dotyczy także Polski. Ma się on rozstrzygnąć w październiku. Budżet PR-owy TK Maxx w Polsce obsługiwany jest przez agencję Garden of Words, natomiast profil TK Maxx w Facebooku prowadzi MEC Interaction.

W te wakacje agencje interaktywne mają jeszcze okazję wygrać ciekawe projekty. Chociażby Bakomy, która rozpisała przetargi na dwie marki. Konkurs obejmuje produkcję, kreację oraz planowanie i zakup mediów online dla marek 7 Zbóż i Twist. Obecnie marka 7 Zbóż jest obsługiwana przez agencję Kalicińscy.com. Twist jest nowym budżetem digitalowym Bakomy. Do każdego przetargu zaproszono pięć agencji.

Czekamy na rozstrzygnięcia.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.