Lato konkursów
Mimo wakacyjnej aury klienci postanowili sprawdzić kondycję współpracujących z nimi agencji. Na razie najciekawsze projekty przypadają K2.
Dużo pracy ma na pewno K2. Agencja wygrała niedawno spore budżety. Przede wszystkim utrzymała obsługę online'ową Heinekena z portfolio Grupy Żywiec. Jak się okazało, konkurs na tę markę był poszerzony o obsługę Desperadosa w internecie. K2 odebrała ten projekt od Przeagencji. Poza tymi firmami do tego przetargu zostały zaproszone jeszcze Lemon Sky, Next (Grupa Starcom MediaVest) oraz Pride & Glory Interactive (obecnie VML Poland).
Mediowa jednostka K2 będzie także odpowiedzialna za przygotowanie gry w Facebooku dla jednej z marek Amwaya. Agencja wspomoże komunikację marki Nutrilite, sponsora premium i oficjalnego dostawcy suplementów diety klubu piłkarskiego AC Milan. Agencja zwyciężyła w międzynarodowym przetargu Amwaya, w którym brały również udział firmy z Niemiec i Włoch. W ramach projektu K2 Media przygotuje dla należącego do Amwaya brandu aplikacje wspierające aktywność fanów na europejskich fanpage‘ach należących do Nutrilite oraz zaplanuje ich komunikację. Współpraca ma charakter projektowy. Pierwsza z podzielonej na cztery etapy gier będzie dostępna już podczas wakacji. Jej celem jest promocja współpracy firmy z AC Milanem oraz zaangażowanie fanów drużyny w komunikację w Facebooku.
Zespół K2 walczy dalej. Tym razem o utrzymanie obsługi interaktywnej jednego z jej kluczowych klientów - Coca-Coli, dla której pracuje od kilkunastu lat. Wiemy, że K2 jest na short-liście tego konkursu, jednak klient nie chce podawać szczegółów rywalizacji. Zakres digitalowego przetargu Coca-Coli prawdopodobnie wykracza poza Polskę. Coca-Cola Poland Services nie komentuje naszych doniesień.
Detaliści i FMCG
Jak podał serwis BrandRepublic, detalista TK Maxx rozpoczął paneuropejski przetarg na obsługę w mediach społecznościowych i PR. Marketer szuka jednej agencji o zasięgu międzynarodowym, która zajmie się tymi dwoma obszarami. Z naszych ustaleń wynika, że przetarg ten dotyczy także Polski. Ma się on rozstrzygnąć w październiku. Budżet PR-owy TK Maxx w Polsce obsługiwany jest przez agencję Garden of Words, natomiast profil TK Maxx w Facebooku prowadzi MEC Interaction.
W te wakacje agencje interaktywne mają jeszcze okazję wygrać ciekawe projekty. Chociażby Bakomy, która rozpisała przetargi na dwie marki. Konkurs obejmuje produkcję, kreację oraz planowanie i zakup mediów online dla marek 7 Zbóż i Twist. Obecnie marka 7 Zbóż jest obsługiwana przez agencję Kalicińscy.com. Twist jest nowym budżetem digitalowym Bakomy. Do każdego przetargu zaproszono pięć agencji.
Czekamy na rozstrzygnięcia.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.