Stroer wchodzi na rynek e-marketingu

Spółka Stroer Media AG przejęła 53,4 proc. udziałów grupy Ballroom, jednej z największych, niezależnych sieci sprzedaży reklamy internetowej.

Dzięki przejęciu grupy Ballroom firma chce wprowadzić na rynek międzynarodowy usługi marketingu internetowego. W ramach rozszerzenia podstawowej działalności usługi te w najbliższym czasie mają objąć Turcję i Polskę. Spółka ma pełną kontrolę nad działalnością operacyjną Ballroom. Celem przejęcia jest wprowadzenie nowego modelu biznesowego, który został już wdrożony w Niemczech.

Wielkie plany

Po fuzji Stroer Media AG jest oficjalnie strategicznym akcjonariuszem w Ballroom International Group i ma zamiar rozwijać działalności w trzech głównych kierunkach. Na szczeblu krajowym ma zapewnić synergię między istniejącą działalnością na rynku OOH i w internecie, w dziedzinie sprzedaży bezpośredniej i biurach sprzedaży. W skali międzynarodowej - rozwinięcie działalności na rynkach takich jak Rosja, region MENA i Azja. Technologicznie spółki mają połączyć swoje narzędzia, m.in. AdScale i inne technologie, oparte głównie na działaniu w zakresie performance marketingu.

- W ślad za wdrożeniem nowego modelu biznesowego w Niemczech skupimy się na wprowadzaniu go na arenę międzynarodową - mówi Christrian Schmalzl, COO Stroer Media AG. - Dzięki temu będziemy mogli wprowadzać nowe formaty i podejście na każdym z kluczowych rynków. Jesteśmy zatem na właściwej drodze, aby stać się pierwszą firmą posiadającą w pełni zintegrowaną sprzedaż premium - dodaje.

Szukanie synergii

Poza kluczowymi dla Stroera rynkami Turcji i Polski Ballroom działa również na Węgrzech, w Rumunii i Czechach. W 2012 r. firma Ballroom zanotowała skonsolidowaną sprzedaż na poziomie ok. 30 mln euro, zatrudnia ok. 200 pracowników. Obie strony podpisały umowę o zachowaniu poufności w odniesieniu do wartości przejętych udziałów. Transakcja podlega akceptacji odpowiednich urzędów antymonopolowych.

Ballroom w ostatnim czasie otworzył na Węgrzech Videohouse. Siostrzana firma specjalizuje się w reklamie online. Jest partnerem reklamowym m.in. MTM-SBS’ Tv2 Channel, Viacom Hungary i AXN Hungary. Półtora roku temu Ballroom International Network dokonała akwizycji Digital Media Sales Group w Turcji. Dzięki przejęciu firmy sieć stała się jednym z największych, niezależnych graczy na rynku reklamy cyfrowej w regionie CEE i Turcji.

Przejęcie Ballroom pozwala firmie Stroer rozszerzyć strategię świadczenia kompleksowych usług na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Portfolio Ballroom obejmuje usługi typu ad exchange, reklamy wideo i graficzne (display), a także marketing efektywnościowy. Stroer, który jest jednym z liderów na rynku reklamy zewnętrznej, po połączeniu sił z Ballroom liczy także na zdobycie rynku reklamy internetowej.

 

Katarzyna Kacprzak 308 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.