Second screen rządził na Filmteractive 2013

Zakończyła się trzecia edycja Filmteractive, międzynarodowego wydarzenia poświęconego innowacyjnym treściom audiowizualnym.

- O drugim ekranie mówimy, gdy oglądając film lub koncert, uruchamiamy tablet lub telefon komórkowy i równolegle otrzymujemy dostęp do nowych treści, możemy dowiedzieć się czegoś o jego twórcy lub wykonawcy, kupić i pobrać online piosenkę, dowiedzieć się, kto ten koncert w tym samym czasie ogląda, i podzielić się komentarzami - mówi Olgierd Cygan z agencji reklamowej Digital One, która jest jednym z organizatorów festiwalu.

Pierwszego dnia odbyła się Filmteractive Conference, czyli konferencja poświęcona tematyce second screen. Wśród prelegentów wystąpili między innymi Patrice Slupowski, wiceprezes oddziału new growth businesses division w grupie Orange, który opowiadał o fenomenie wzrostu, jeśli chodzi o konsumpcję wideo w sieci, czy Isa Ostertag, szefowa w dziale new media w ZDF, która przekonywała publiczność, że eksperymentalne i niszowe projekty są tak samo ważne jak innowacyjne projekty dla publicznych stacji telewizyjnych. Alex Hryniewicz, brytyjski producent aplikacji multiplatformowych z Maverick TV, opowiadał o tym, jak ważne jest zapewnienie publiczności dodatkowych treści przy okazji programów telewizyjnych.

Drugi dzień Filmteractive poświęcony był twórcom treści audiowizualnych. W pierwszej połowie dnia odbył się Filmteractive Market - pierwsze targi treści interaktywnych i crossmedialnych w Europie Środkowej i Wschodniej. Spośród 35 projektów, które napływały na Market z różnych państw europejskich i Kanady, międzynarodowe jury wybrało osiem najlepszych. Finałowa ósemka miała okazję zaprezentować się przed publicznością Filmteractive.

Tegorocznym zwycięzcą jest transmedialny projekt narracyjny "Nullpunkt” z Estonii. Zwycięzcy otrzymali ufundowaną przez HBO nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Jednakże najważniejsze są kontakty, które zdobyli podczas imprezy. - Filmteractive to miejsce spotkań ekspertów z branży z całej Europy. Nasz projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem, mieliśmy okazję przeprowadzić kilka rozmów na temat ewentualnej współpracy przy dalszym rozwoju projektu - opowiada Tõnis Vassar, jeden z twórców "Nullpunkt”.

W drugiej połowie dnia odbył się Filmteractive Festival - część poświęcona twórcom najciekawszych i najbardziej innowacyjnych projektów filmowych, crossmedialnych czy sztuki cyfrowej.

Dodatkową atrakcją podczas drugiego dnia Filmteractive były warsztaty przeprowadzone przez ekspertów ze szwedzkiej szkoły Hyper Island. Warsztaty "What is your perspective on branded content?” cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli polskiej branży reklamowej i multimedialnej. W sumie wzięło w nich udział prawie 60 osób, które wspólnie zastanawiały się, jak tworzyć dobry i efektywny branded content.

Podczas Filmteractive 2013 rozstrzygnięto organizowany przez MillionYou konkurs na najciekawszą interpretację wiersza Juliana Tuwima "Ranyjulek". Zwyciężył film pt. "Wolność” autorstwa Tomasz Byliny ze Świdnika. Natomiast nagrodę specjalną współfinansowaną przez Urząd Miasta Łodzi otrzymał film "Lot na księżyc” autorstwa Macieja Pestki z Gdańska.

Organizatorami Filmteractive są: Fundacja Media Klaster, agencja Digital One oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Teatralna i Telewizyjna im. Leona Schillera w Łodzi.

Magazyn "Media & Marketing Polska" był patronem medialnym tego wydarzenia.

Maciej Florek 2065 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.